04:31|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1398 - 08:07
کد خبر: 12997

ترافیک، کمر خیابان‌های ارومیه را خم کرد

ترافیک شهر ارومیه با آغاز سال تحصیلی جدید به شدت افزایش پیدا کرده به طوری که در ساعات اولیه صبح خیابان‌ها با حجم زیادی از ترافیک رو به رو و تردد بسیار سخت می‌شود.
ترافیک کمر خیابان‌های ارومیه را خم کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه به عنوان یکی از کلانشهرهای بزرگ و به گفته مسئولان مربوطه دومین شهر پر ترافیک کشور به شمار می‌رود.
روزانه هزاران خودرو در خیابان‌های شهر ارومیه تردد می‌کنند و امروزه ایجاد ترافیک درون شهری و سنگین در سطح شهر به یکی از دغدغه‌های اساسی مردم تبدیل شده و این روند روز به روز در حال گسترش است.
ترافیک شهر ارومیه با آغاز سال تحصیلی جدید به شدت افزایش پیدا کرده به طوری که در ساعات اولیه صبح خیابان‌ها با حجم زیادی از ترافیک رو به رو می‌شود.  
با وجود مشکلات مختلف و فراوانی که در زندگی روزمره مردم وجود دارد عدم سهولت در عبور و مرور و توقف چند دقیقه‌ای در ترافیک به وجود آمده باعث افزایش فشار روحی و روانی مردم می‌شود و در برخی از موارد توقف و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در حین رانندگی و ماندن در ترافیک، منجر به خشونت و درگیری نیز می‌شود.
تردد خودروهای تک سرنشین یکی از عوامل بروز ترافیک است 
شرایط و فضا در جامعه کنونی به گونه‌ای است که استفاده کردن از خودروی شخصی به یک عادت در میان مردم تبدیل شده است.
به طوری که در هر خانواده به تعداد اعضای آن خانواده ماشین شخصی وجود دارد و این امر باعث شده تا تردد خودروهای تک سرنشین در خیابان‌ها افزایش پیدا کند و همان طور که در جریان هستین یکی از دلایل ایجاد ترافیک در سطح شهر استفاده از ماشین‌های تک سرنشین است که در اکثر موارد افرادی هستند که بدون علت و فقط برای گذران وقت در خیابان های سطح شهر تردد می‌کنند و باعث ایجاد ترافیک می‌شوند.
خدمات ترافیک افزای شهرداری ارومیه الکترونیکی می‌شود
محمد حضرت‌پور، شهردار کلانشهر ارومیه در خصوص کاهش بار ترافیکی در شهر ارومیه اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری معتقد است که معضل ترافیک با یک نگاه فرهنگی قابل حل است بنابراین در پی ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در راستای کاهش معضل ترافیک در شهر ارومیه بوده و در این مسیر به همکاری مردم و دیگر نهادها و ادارات نیاز دارد. 
وی افزود: شهرداری ارومیه با توسعه زیرساخت‌های ترافیکی و مسائل مرتبط فرهنگی تلاش دارد ترافیک ارومیه را به حداقل برساند اما ترویج اهمیت استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌جای وسایل نقلیه شخصی بسیار در شتاب گرفتن است.
حضرت‌پور گفت: آزادسازی امتداد خیابان عطایی به یک مسئله برای شهرداری تبدیل شده بطوری که هم اینک 9 معارض آن باقی مانده که همکاری مورد انتظار را با شهرداری ارومیه ندارند در صورتی که با گشایش این مسیر گره ترافیکی بخشی از هسته مرکزی شهر ارومیه باز خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته تعدادی از شهروندان در تصادفات و حوادث خودرویی درون شهری در تقاطع‌های مختلف ارومیه جان خود را از دست دادند بنابراین کار نصب دوربین‌های مدار بسته و سرعت گیر در این تقاطع‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این شهر به عنوان پایلوت در اجرای شهر هوشمند انتخاب شده و به همین خاطر برای کاستن از بار ترافیکی این شهر و کم کردن رفت‌وآمدها 23 خدمت ترافیک افزای شهرداری ارومیه الکترونیک می‌شود.
شهردار ارومیه در پایان افزود: هوشمند سازی و الکترونیک سازی انواع خدمات از سوی ادارات مختلف تا حجم زیادی از مراجعات به ادارات را می‌کاهد بنابراین از همین طریق می‌توان شاهد مطلوب شدن ترافیک شهر ارومیه شد.
استاندارد نبودن وسایل حمل و نقل عمومی و عدم استفاده مردم
محمدرضا یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در ارسال پیامی گفت: وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه از استاندار و کیفیت خوبی برخوردار نیستند و این امر باعث شده مردم  برای استفاده از آن‌ها تمایل نشان ندهند.
وی افزود: برای اینکه حجم زیاد ترافیک در شهر ارومیه را کنترل کنیم باید کمتر از خودرو شخصی استفاده کنیم ولی نبود استانداردهای لازم در وسایل حمل و نقل عمومی باعث می‌شود مردم برای عبور و مرور و تردد در نقاط مختلف شهر از خودروی شخصی استفاده کنند و این عامل بزرگی در بروز ترافیک شهری است.
عوامل مختلفی در بروز ترافیک شهری دخیل است، از جمله نوع رانندگی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین استفاده از وسیله نقلیه شخصی و نبود زیرساخت شهری که باعث شده ارومیه به عنوان دومین شهر پر ترافیک در کشور لقب بگیرد.
معضل ترافیک در شرایط فعلی به یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده به طوری که مردم برای تردد در برخی از ساعات شبانه روز به دلیل ترافیک شدید در سطح خیابان‌های شهر ترجیح می‌دهند در منزل بمانند بیرون نروند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید