09:43|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1398 - 09:45
کد خبر: 12354
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی،

مالیات مندرج در برگ تشخیص، مبنای مالیات مقطوع سال گذشته است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مؤدیان، نگران عدم برخورداری از مزایای مالیات مقطوع به خاطر قطعی نشدن مالیات عملکرد سال 96 خود نباشند.
مالیات مندرج در برگ تشخیص، مبنای مالیات مقطوع سال گذشته است

حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با اشاره به اینکه مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 1396 مؤدیان، محاسبه و تعیین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمانی باقی مانده و جهت بهره‌مندی حداکثری مؤدیان مشمول از تسهیلات مالیات مقطوع عملکرد سال 97 و برای رفع نگرانی مؤدیانی که هنوز مالیات تشخیصی عملکرد 1396 آنها به قطعیت نرسیده است، تمهیدی اندیشیده شده تا این توافق بر اساس مالیات مندرج در برگ تشخیص  1396 مؤدیان صورت گیرد.

وی گفت: مؤدیانی که به این دلیل مجبور به ارائه اظهارنامه شده اند ولی تمایل دارند از توافق مالیات مقطوع استفاده کنند، می توانند در مدت باقیمانده مجددا با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir  و با اعمال درصد های موضوع بند (ب) دستورالعمل با انتخاب « اظهارنامه/درخواست جایگزین یا اصلاحی» و قبول دستورالعمل ، نسبت به مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه افزود: همچنین مؤدیانی که علی رغم داشتن شرایط گروه سوم ، بنا به دلایلی در سال های گذشته در گروه های اول و دوم قرار گرفته اند نیز می توانند با مراجعه به سامانه ارسال اظهارنامه و انتخاب «اظهارنامه/درخواست جایگزین یا اصلاحی و گروه سوم» و انتخاب قبولی دستورالعمل موضوع ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، از مزایای این دستورالعمل استفاده کنند.

کوماسی تصریح کرد: اگر چنانچه مالیات عملکرد سال 1396 مؤدی در فرایند رسیدگی و دادرسی مالیاتی کاهش یابد، این امر تاثیری در میزان مالیات مقطوع پذیرفته شده عملکرد سال 1397 آنها نخواهد داشت.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه صرفا آن دسته از مؤدیان گروه سوم مشاغل که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1397 حداکثر 828 میلیون تومان است، مشمول استفاده از مالیات مقطوع برای عملکرد سال 97 خود هستند یادآور شد: با توجه به این موضوع، 92 درصد از مؤدیان مشاغل گروه سوم در استان آذربایجان غربی مشمول استفاده از شرایط مالیات مقطوع هستند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اضافه کرد: صاحبان مشاغلی هم که مشمول استفاده از مالیات مقطوع نیستند مکلفند در مهلت تعیین شده، اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال 1397 خود را به سازمان مالیاتی ارائه کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید