01:17|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1397 - 10:45
کد خبر: 9375
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

تسهیل در فضای کسب وکار در حداقل زمان ممکن بدون بروکراسی زائد اداری/سال گذشته صادرات مطلوبی به مقصد پاکستان داشتیم

در دو بخش سرمایه گذاری کلان در واحد های تولیدی مشکل دار و تسهیل در فضای کسب وکار در حداقل زمان ممکن بدون بروکراسی زائد اداری اقدامات لازم صورت می گیرد.
تسهیل در فضای کسب وکار در حداقل زمان ممکن بدون بروکراسی زائد اداری

جعفر‌صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوزگفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد افراد داشته اند چرا که تامین این مواردموجب افزایش رفاه اجتماعی و آسایش اجتماعی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: تولید لازمه عمران و آبادانی است بنابراین رسیدگی به تولید ملی امروز یک تکلیف شرعی و قانونی محسوب می شود در نتیجه در دو بخش سرمایه گذاری کلان در واحد های تولیدی مشکل دار و تسهیل در فضای کسب وکار در حداقل زمان ممکن بدون بروکراسی زائد اداری اقدامات لازم صورت می گیرد.

اسکندری اظهار کرد:اما در قالب کارگروه های تخصصی درصدد رسیدگی به مشکلات و مسائل واحد های صنعتی برآمده ایم تا علاوه بر تثبیت اشتغال در این واحدها زمینه های ایجاد اشتغال را نیز فراهم کنیم.

وی، تاکید کرد: به همین دلیل طرح پایش واحد های تولیدی در راستای حل مشکلات و مسائلی که سد راه تولید واحد ها شده تشکیل شده تا علاوه براحیای واحد های غیر فعال موجب فعالسازی واحد های نیمه فعال نیز شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به تناسب مشکل هر واحد تولیدی و صنعتی تصمیماتی برای آن اتخاذ می شود، گفت: پس از بررسی و جمع بندی مشکلات و تدابیر لازم واحد های صنعتی و تولیدی نیازمند سرمایه را با اطلاع رسانی در سایت سازمان به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد تا به صورت غیر مستقیم درصدد تزریق سرمایه برآییم.

وی، با اشاره به اینکه تسهیلات قابل توجهی در بخش اشتغال روستایی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: واحد های تولیدی و صنعتی قابل توجهی در روستاهای استان مستقر نشدند اما تسهیلات قابل توجهی برای واحد های فرش بافی و صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تاکید کرد: اما بخشی از واحدها نیز برای حل مشکلات ماشین آلات و مواد اولیه از طریق صندوق توسعه ملی اقدام کرده اند و مهم ترین برنامه ریزی ها در راستای بازسازی و نوسازی واحد ها صورت می گیرد.

وی، ابراز داشت: بی شک بازاریابی و بازارسازی از مهم ترین شاخصه های استمرار واحد های تولیدی و صنعتی است و در صدد هستیم با محول کردن ماموریت های مهمی برای یافتن بازار های جدید بین المللی به دنبال تنوع سازی بازار های مصرف باشیم.

اسکندری، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته توانستیم صادرات خوبی به کشور پاکستان برای اولین بار داشته باشیم امیدواریم امسال نیز موفق به بدست آوردن بازارهای بیشتر جهانی شده و محصولات با کیفیت خود را به همگان نشان دهیم تا ضامن احیای واحد های تولید و صنعتی باشیم.

وی، یکی دیگر از برنامه های این سازمان در راستای احیا و ادامه روند تولید واحدهای صنعتی در سطح استان را بازدید های حضوری اعلام کرد، و افزود: می توان با بازدید های حضوری تمامی مسایل و مشکلات واحد ها را لمس کرده و با مطرح کردن در کارگروه رفع موانع تولید بتوانیم تصمیمات موثری در راستای بهبود اوضاع اتخاذ کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تصریح کرد: سال گذشته در سطح استان از طریق این کارگروه ۳۴۵ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات مورد نیاز به مبلغ ۴۶۳ هزار میلیارد تومان شده اند.

وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته هدف گذاری در۶۳۰ واحد صورت گرفته بود، ادامه داد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده در این خصوص ۹۰۰ میلیارد دلار بود.

اسکندری، در پایان خاطر نشان کرد: همچنین ۲۵۸ طرح از یک هزارو ۴۰۰ طرح موجود پیشرفت بالای ۶۰ درصد را دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید