01:05|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 30 تیر 1398 - 11:10
کد خبر: 12466
یادداشت:

مشکلات اقتصادی مانع مهم بر سر راه ازدواج جوانان

افزایش توقع جوانان برای برگزاری جشن‌های آنچنانی آنهم در سال‌های اول زندگی مشترک و مشکلات اقتصادی از جمله موانعی است که امروزه بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد.
مشکلات اقتصادی مانع مهم بر سر راه ازدواج جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مشکلات و دلایل زیادی می‌تواند رغبت جوانان نسبت به ازدواج را کاهش داده و باعث پایین آمدن آمار ازدواج شود، تغییراتی از قبیل اختلاف بین نسلها، سبک زندگی، عقاید و هزاران دلایل دیگر باعث بالارفتن سن ازدواج در دختران و پسران و حتی گاهی تجرد قطعی در آنان می‌شود.

این افراد دلایل مختلفی را برای افکار خود مطرح می کنند که از وضعیت اقتصادی تا وضعیت اجتماعی را شامل می‌شود و به این موضوع می‌توان به عنوان یک معضل اجتماعی نگاه کرد که روز به روز در حال افزایش است و تاثیرات منفی زیادی در آینده برای جامعه به بار خواهد آورد.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات بر سر راه ازدواج از نگاه افراد وجود موانع اقتصادی است. اوضاع نابسامان اقتصادی شاید یکی از دلایل کاهش آمار ازدواج باشد اما همه اینها نمی‌تواند دلیل محکمی بر این باشد که جوانان هرگز نمی‌توانند ازدواج کنند.

مشکلاتی از قبیل نبود شغل، حقوق کم، هزینه‌های بالای جشنهای عروسی، مشکلات مسکن می‌تواند از نشانه‌های کاهش این آمار باشد. از سوی دیگر مسائلی مانند دوستی‌های اجتماعی، فضای مجازی، ازدواج‌های سفید و مهم‌ترین آنها هم خانه شدن افراد با یکدیگر از دیگر دلایل این امر است.

با کمی تامل می‌توان دریافت که اگر خانواده‌ها و جوانان به تجملات توجه نکنند و بپذیرند تا زندگی خود را به سادگی و با کمترین هزینه آغاز کنند دیگر با هزینه‌های گزاف روبرو نمی‌شوند.

زندگی مشترک دنیای جدیدی است که افراد در آن قدم می‌گذارند و رو به آینده حرکت می‌کنند اما زندگی ساده نیست و پر از  وظایف و تعهدها است که هر شخص توانایی پذیرش این وظایف را ندارند.

به یاد داشته باشید ازدواج نه باعث کاهش آزادی و نه مانع دست‌یابی به آرزوها می‌شود اما این افکار صحت ندارند و فرد بعد از ازدواج نیز می‌توند به فعالیت‌های دوران مجردی خود ادامه دهد اما این نکته را در نظر داشته باشید نباید برای فرار از مجردی عجولانه فکر کرد و تصمیم گرفت زیرا ازدواج نیز مانند تمامی اقدامات دیگر نیاز به شناخت، فکر، تعامل فرهنگی و حتی تحقیقات خاصی دارد که اگر هر یک از این موارد فراموش شود یا به آن توجهی نشود می‌تواند در آینده مشکلاتی را به بار آورد ولی به جوانان توصیه می‌شود تا حدودی کم توقع باشند و هنگام بروز مشکل قبل از هر تصمیمی به خود و شریک زندگیشان فرصت دهند و در زمان مناسب به آرامی در مورد مشکلات به وجود آمده با هم صحبت کنند تا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید