01:20|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1398 - 14:08
کد خبر: 12305
یادداشت:

کام گردشگران در ارومیه با نقل شیرین می‌شود

نقل یکی از بهترین سوغات ارومیه است گردشگران و مسافرانی که ارومیه را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند می‌توانند با طعم‌های مختلف آن، کام خود را شیرین کنند.
کام گردشگران در ارومیه با نقل شیرین می‌شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، هرکدام از شهرهای ایران به واسطه یک چیز در میان مردم شهره‌اند، به عنوان مثال زمانی که از مشهد، اصفهان و زنجان نام برده می‌شود بدون هیچ درنگی زعفران، گز و مس در اذهان تداعی می شود، نقل نیز محصولی است که ارومیه به وسیله آن در میان بسیاری از خانواده‌های ایرانی شناخته شده و به سوغاتی بسیار محبوب میان آن‌ها تبدیل شده است.

البته ارومیه دارای سوغات فراوانی است که از نقل محبوب‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. محبوبیت فزاینده این محصول به اندازه‌ای است که امروزه بسیاری از مردم  از آن استفاده کرده و کمتر کسی شاید پیدا شود که نام این سوغاتی شیرین به گوشش نرسد همچنین حلاوت و شیرینی نقل به اندازه‌ای است که می‌تواند بسیاری از مواد مضر قندی را از سبد غذایی مردم حذف کند اما آنگونه که باید مورد توجه مسئولین امر قراربگیرد نگرفته است.

 در گذشته برای تولید این محصول شیرین تلاش زیادی می‌کشیدند اما تمامی مراحل ساخت نقل امروزه به وسیله دستگاه صورت می‌گیرد که روند تولید آن را نیز تسریع بخشیده است. همچنین نقل در اندازه‌ها و طعم های مختلف تولید می‌شود و بیدمشک، زعفرانی و گل محمدی معروف ترین طعم های نقل ارومیه هستند.

بدون سک تجاری‌سازی این محصول شیرین ضمن معرفی ظرفیت‌های بالای این استان زمینه اشتغال زایی برای آن را نیز فراهم می‌کند و مسئولین امر می‌توانند با تسهیل روند سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و تجاری‌سازی  این محصول به رشد اقتصادی استان کمک شایانی نمایند و همچنین پایین بودن هزینه تولید به مزایای آن افزوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید