22:19|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1398 - 10:31
کد خبر: 11927
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

افزایش 416 درصدی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف اصناف در آذربایجان غربی

ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده تخلف اصناف آذربایجان غربی در سال 97، افزایش 416 درصدی داشته است.
افزایش 416 درصدی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف اصناف در آذربایجان غربی

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان قیمت زولبیا و بامیه در ارومیه 17 هزار تومان اعلام شده که این قیمت‌گذاری در کمسیون نظارت بر بازار نیز تصویب شده است.
وی افزود: بازرسان اداره اصناف در حال نظارت بر بازار هستند که در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، یا از طریق گزارشات مردمی طبق قانون با گران‌فروشان برخورد  می‌شود.
محمودی ادامه داد: هم اینک دراستان آذربایجان غربی یک صدو 11 هزارو286واحد صنفی وجود دارد و 150 اکیب بازرسی نیز به صورت دونفره و با برنامه منسجم در حال نظارت بازار هستند که این تعداد بازرس در قبال تعداد واحدهای صنفی کم است و در این میان همکاری مردم در گزارش تخلفات افراد سود جو و گران‌فروش اهمیت زیادی دارد.

مردم تخلفات اصناف را با سامانه 124 گزارش دهند
وی عنوان  کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی با ارائه مستند با سامانه 124 تماس گرفته و تخلفات و گرانفروشی واحدهای صنفی را گزارش دهند تا در اولین فرصت به تخلفات رسیدگی و تشکیل پرونده صورت گیرد.
محمودی گفت: در ماه مبارک رمضان 9 کالای تعریف شده با قیمت مصوب به وسیله جهاد کشاورزی تأمین و توزیع می‌شود و ستاد تنظیم بازار کشوری قیمت گذاری کالاها را بر عهده دارد همچنین در مکان‌های توزیع گوشت سفید و قرمز در سطح استان نیز بازرسان نظارتی مستقر شدند که تخلفی صورت نگیرد.
این مسئول همچنین به وظیفه سازمان نظارت و بازرسی اشاره و تصریح کرد: بحث گرانی و گران‌فروشی دو مقوله جدا از هم هستند و وظیفه این سازمان بازرسی و نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات و گران‌فروشی است.
محمودی اظهار کرد: در سال گذشته،204 هزارو 50 مورد بازرسی از بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی انجام شده  و 10 هزار و 126 فقره پرونده تشکیل و 11 هزار و 615 نوع تخلف ثبت شده که برای سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ارسال شده است.

اصناف ملزم به ارائه فاکتور فروش به مشتری هستند 
وی به عملکرد سازمان نظارت و بازرسی آذربایجان غربی اشاره و ادامه داد: در سال 97 در خصوص تعداد تشکیل پرونده تخلف در استان شاهد 47 درصد پیشرفت نسبت به مشابه سال گذشته بوده‌ایم همچنین در مورد تخلفات کشف شده 37 درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته داشته‌ایم که ارزش ریالی پرونده‌ها 416 درصد افزایش داشته است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در پایان افزود: تمامی واحدهای صنفی مؤظف هستند تا به مشتری فاکتور ارائه دهند که در صورت عدم ارائه فاکتور از سوی فروشنده طبق قانون تخلف محسوب می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید