04:31|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1397 - 11:14
کد خبر: 11619
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

قربانیان خشونت‌های خانوادگی در استان حمایت می‌شوند

زنان و کودکان قربانیان خشونت‌های خانوادگی در آذربایجان غربی ساماندهی و حمایت می‌شوند.
قربانیان خشونت‌های خانوادگی در استان حمایت می‌شوند

سعید فریور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: خانه امن در راستای حمایت از زنان و کودکان قربانی خشونت‌های خانوادگی در استان راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در این خانه که ظرفیت نگهداری و ساماندهی بیش از 12 خانواده را دارد، افزود: این افراد از طریق اورژانس اجتماعی 123 شناسایی می‌شوند و پس از طی دوره اقامت در صورت مساعدشدن شرایط زندگی به خانواده باز می‌گردند.
این مسئول مدت اقامت زنان را در خانه امن بهزیستی 6 ماه عنوان کرد و افزود: افراد در مدت اقامت در دوره‌های حرفه آموزی و مهارت‌ورزی شرکت می‌کنند، تا در هنگام بازگشت به خانواده توانایی مالی لازم برای گذران زندگی را داشته باشند و اگر بعد از این مدت شرایط لازم برای بازگشت به خانواده مهیا نباشد، اقامت افراد به مدت 6 ماه دیگر قابل تمدید است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: زنان و کودکان قربانیان اصلی خشونت‌های خانوادگی هستند و هرگونه آزار و اذیت از سوی همسران می‌تواند در روح و روان فرزندان خانواده اثرات بسیار مخربی داشته باشد که اورژانس اجتماعی با مداخله به موقع می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و روانی جلوگیری کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید