13:48|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 27 دی 1397 - 09:43
کد خبر: 11144
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باریش:

اراده عملی در دولت برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد

اراده خاصی برای عملیاتی کردن احیای همیشگی دریاچه ارومیه در دولت وجود ندارد و پروژه‌های دریاچه ارومیه ازجمله پروژه انتقال آب زاب به صورت کجدار و مریض در حال اجرا است.
اراده عملی در دولت برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد

محمدحسین فرهنگی،در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باریش نیوز، بابیان اینکه تخصیص بودجه برای احیای دریاچه ارومیه در سال 98 مطالبه به حق و جدی مردم است، گفت: متأسفانه در سه سال اخیر ستاد احیای دریاچه ارومیه عملکرد قابل‌قبول و مطلوبی نداشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها پروژه‌هایی که سال‌های قبل در راستای احیای دریاچه ارومیه مطرح‌شده بود ازجمله پروژه انتقال آب زاب به این دریاچه به طوربسیار ضعیف و کجدار و مریض در حال اجرا است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت در مقام شعار برای احیای دریاچه ارومیه اقبال خوبی شده است اما در عمل اراده و اقبال خاصی برای احیای همیشگی آن وجود ندارد.

وی بابیان اینکه در صحن علنی مجلس به‌عنوان مخالف اجرای طرح مجلسی شدن انتخابات صحبت کرده و دلایل خود را گفته است، اظهار کرد: این طرح بارها توسط شورای نگهبان رد شده است. 
وی معتقد است که طرح استانی شدن انتخابات در محتوایی که اکنون به مجلس ارائه‌شده  ماهیت استانی و  شهرستانی  ندارد چرا که ثبت‌نام کاندیدهای انتخابات مجلس باید در شهرستان‌ها باشد اما رأی استانی باشد. 
این نماینده مجلس ادامه داد: اجرای طرح در چنین شکلی ممکن است ریشه برخی تعارضات شود، به‌طور مثال افراد در یک حوزه انتخابیه شهرستانی ثبت‌نام کنند اما در استان به دلایل بسیاری ازجمله عدم شناخت مردم از کاندیدای موردنظر، فرد رأی کافی در استان به‌دست نیاورده و نماینده شهرستان نشود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید