01:19|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1397 - 14:13
کد خبر: 10312
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی:

حدود 61 درصد جمعیت آذربایجان‌غربی دارای بیمه پایه درمان ایران هستند

61 درصد جمعیت استان دارای بیمه پایه درمان ایران بوده که در این میان بیشترین افراد تحت پوشش را صندوق بیمه سلامت روستاییان دارا است.
حدود 61 درصد جمعیت آذربایجان‌غربی دارای بیمه پایه درمان ایران هستند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، نادر نانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: بیمه سلامت در مجموع با پنج صندوق خود در آذربایجان‌غربی به تعداد یک میلیون و 920 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت بیشترین افراد تحت پوشش خود را در صندوق بیمه روستاییان دارد، عنوان کرد: در صندوق بیمه روستاییان به تعداد یک میلیون و 500 هزار نفر، در صندوق بیمه همگانی به 528 هزار نفر، در صندوق کارکنان 195 هزار نفر و در صندوق ایرانیان نیز 20 هزار و 200 نفر به ارائه خدمات بیمه‌ای می‌پردازند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود 61 درصد جمعیت استان دارای بیمه پایه درمان ایران هستند، افزود: بیمه سلامت در راستای سهولت و دسترسی سریع مردم استان به خدمات بیمه درمانی با  57 دفتر پیشخوان و نمایندگی قرارداد منعقد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمه سلامت آذربایجان‌غربی جایگاه سوم  را در بخش پوشش بیمه همگانی به خود اختصاص داده است، گفت: یک هزار و 700 پزشک اعم از متخصص و فوق متخصص با اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان همکاری دارند.

نانبخش با اشاره به آمار سال 96 افزود: در طی هفت ماهه سال 96، بیمه سلامت آذربایجان‌غربی نزدیک به 52  میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت کرده است، سالیانه به طور متوسط 620 میلیارد تومان هزینه درمان از سوی  بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید