18:24|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1396 - 03:03
کد خبر: 6810

اخبار تخریب برج دانشگاه صنعتی ارومیه را تکذیب می کنم/ در رتبه بندی آی اس سی، دارای رتبه 13 کشوری هستیم

برج دانشگاه صنعتی ارومیه، 60 متر با بستر رودخانه فاصله داشته و اخبار مبنی بر تخریب آن به علت وجود ساختما در بستر رودخانه را تکذیب می کنم؛ در بین دانشگاه ها، در رتبه بندی آی اس سی، دارای رتبه 13 کشوری هستیم.

اخبار تخریب برج دانشگاه صنعتی ارومیه را تکذیب می کنم/ در رتبه بندی آی اس سی، دارای رتبه 13 کشوری هستیم

جعفر عبداللهی، رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: دانشگاه صنعتی یک دانشگاه تخصصی بوده و لذا مشکلی با تعداد دانشجو، ورودی و خروجی وجود ندارد.

وی با بیان این که تنها پنج درصد از ورودی ها دارای ریزش هستند افزود: این ریزش هم به علت اشتباهاتی است که دانشجو در زمان ثبت نام انجام می دهد، به غیر از این همیشه 95 درصد از ورودی ها همیشه محقق شده است.

عبداللهی با اشاره به رویکرد دولت ادامه داد: اکنون، رویکرد دولت توسعه تعاملات بین المللی در تمام دانشگاه ها می باشد، طبیعتا ما نیز به عنوان دومین دانشگاه دولتی در استان هستیم که همین، مسئولیت هایی را به ما واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: اخیرا طرح راهبردی دانشگاه صنعتی در هیئت امنا تصویب شده که یکی از موضوعات این طرح این است که اجبارا باید سهمی از دانشجویان دانشگاه را به دانشجویان خارجی اختصاص دهیم؛ افق 1405 تا 1410 حدود پنج درصد ظرفیت این دانشگاه باید متعلق به دانشجویان خارجی باشد.

عبداللهی با اشاره به این که این به معنی فرآهم کردن بسترهای لازم برای جذب دانشجویان خارجی در وقت خود می باشد اظهار کرد: دانشجوی خارجی باید فضای آموزشی خاص، امکانات خاص و مطلوب را برای تحصیل بهتر داشته باشد.

وی عنوان کرد: آن بحث سبب بازنگری در طرح جامع شد و فضا را طوری طراحی کردیم که دانشجوی خارجی برای حضور در این دانشگاه رغبت داشته باشد.

عبداللهی با اشاره به بحث شهریه دانشگاه صنعتی بیان کرد: به سبب پایین آوردن رتبه و ریتینگ دانشگاه، دانشجوی شبانه دو سال است که جمع آوری شده و اکنون تنها دانشجوی شبانه های سال قبل باقی مانده اند که تا یک یا دو سال، تحصیلات آن ها نیز به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی یک دانشگاه جدید التاسیس می باشد، لذا این امتیاز را داریم که تثبیت، رشد و ساخت و ساز را به پیش ببریم و امکان برداشت الگو از دانشگاه های مدرن را دارا می باشیم؛ ولی تامین بودجه متناسب با نیازمندی دانشگاه نیز باید اتفاق بیافتد؛ اما در طراحی فضاهای عمومی و ورزشی سعی کرده ایم استانداردهای مورد پذیرش جوامع پیشرفته را رعایت نماییم که دانشگاهی که شکل پیدا می کند، امتیازات بالایی را برخوردار بوده و اهداف نیز در آن محقق شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه با بیان رشته های موجود در دانشگاه گفت: ما جزء معدود دانشگاه هایی هستیم که سعی کرده ایم توسعه تحصیلات تکمیلی را در مقایسه با کارشناسی، رشد پر شتاب تری را اعمال کنیم، به طوری که اکنون 13 رشته کارشناسی و در مقابل 17 رشته کارشناسی ارشد و 2 رشته پی اچ دی داریم، یعنی تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی تقریبا دو برابر رشته های کارشناسی می باشد و روند دانشگاه صنعتی نیز در چند سال، همین بوده است.

عبداللهی با پاسخ به این سوال خبرنگار باریش که چند درصد از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی وارد بازار کار می شوند تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما، به دست آوردن اطلاعاتی از این قبیل می باشد، اما اکنون آمار قابل اتکایی از دانشجویانی که توانسته اند وارد بازار کار شوند، در دسترس نیست.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا با نشستی با وزارت تعاون به الگویی رسیده ایم، و بر اساس توافق انجام شده با ایجاد کریر سرویس از طرف وزارت تعاون و مشارکت دانشگاه صنعتی درباره تمامی دانشجویان فارغ التحصیل، بانک اطلاعاتی به صورت دیتا بیس در دسترس باشد.

عبداللهی دانشگاه صنعتی در بین دانشگاه های کشور، در رتبه بندی آی اس سی، دارای رتبه 13 کشوری می باشد اظهار کرد: موقعیت زمین طرح جامع ما، سایت جهتلو می باشد؛ این مسئله در سال  86 به مساحت 46 هکتار برای پیاده سازی طرح جامع، به ما واگذار شد؛  پردیس جهتلو یکی از مسئله هایی است که اخیرا بر سر زبان ها افتاده است؛ ولی گفتنی است که دانشگاه صنعتی ارومیه هیچ گونه مالکیتی در این زمین ندارد و تنها بهره بردار آن می باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه قضیه زمین پردیس جهتلو، منتفی شده و توسعه توام دو مجموعه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی را مطرح کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به ساختمان نیمه ساخت دانشگاه گفت: این ساختمان 60 متر با بستر رودخانه فاصله داشته و اخبار مبنی بر تخریب آن به علت وجود ساختما در بستر رودخانه را تکذیب می کنم؛ ولی گفتنی است که دانشگاه صنعتی تنها وارث یک برج 17 طبقه است که باید آن را تعیین و تکلیف نماید.

عبداللهی ادامه داد: بودجه و اعتبارات برج مذکور را سازمان برنامه از منابع دولتی تامین کرده است، بهره بردار نیز هیئت امنا می باشد لذا اکنون یک طبقه از آن درحال استفاده، دو طبقه پوشش داده شده و یک طبقه نیز به بهره برداری خواهد رسید؛ و همچنین تا طبقه 14 این برج را تحویل گرفته ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید