01:16|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1401 - 13:19
کد خبر: 17970

حاشیه‌نشینی؛ معضلی که ریشه در بی‌تدبیری مسئولان دارد

حاشیه‌نشینی معضلی که سایه سنگین آن سالهاست بر فضاهای شهری ارومیه سنگینی می‌کند و به یکی از دغدغه‌های جدی میان ساکنین آن منطقه تبدیل شده است.
حاشیه‌نشینی؛ معضلی که ریشه در بی‌تدبیری مسئولان دارد

سرویس  اجتماعی باریش نیوز، این روزها مناطق حاشیه نشین ارومیه مملو از تلخی و خانواده‌هایی میباشد که همواره با فقری مطلق دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در این میان مسئله ای موجب گله مندی حاشیه نشینان این کلانشهر شده بی‌توجهی مدیران شهری به بهبود وضعیت آنان میباشد.

باتوجه به رشد حاشیه‌نشینی طی سال‌های اخیر شاهد افزایش نابرابری‌های اجتماعی، بیکاری، بزهکاری، بی‌سوادی و معضلات فرهنگی در این شهر بوده‌ایم که تمامی این مسائل تنها بخش کوچکی از ویترین و بخش قابل رویت آسیب‌های اجتماعی در این منطقه می‌باشد.

با گذر از مناطق حاشیه نشین و نشستن پای صحبت ساکنین آن با مسائل دردناکی روبرو می‌شویم به طوری که برخی از این خانواده‌ها چندین ماه است غذای مناسب نخورده اند و در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند.

بنابر تصاویر و پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند که مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه به آنها اجازه نمی دهد که از حداقل زندگی برخوردار باشند.

آنچه در این میان مشهود است این است که حاشیه‌نشینی پدیده‌ای نیست که یک‌شبه اتفاق افتاده باشد بلکه حاصل بی تدبیری و ناکارآمدی چندین ساله مسئولانی است که گویا کاری جز مطرح نمودن وعده های توخالی ندارند.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر توجه ویژه ای به مناطق حاشیه در این کلانشهر داشته باشند تا بتوان از بحران‌های جدی‌تری در آینده جلوگیری کرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید