06:49|شنبه, اردیبهشت 22 ,1403
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1400 - 11:12
کد خبر: 17638
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفتوگو با باریش نیوز :

کمبود بودجه و مشکلات اخیر در شهرداری ارومیه عامل اصلی ناتمام ماندن پروژه های شهری

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از اهداف اصلی مدیریت شهری در ارومیه در سال آینده توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین می‌باشد.
کمبود بودجه و مشکلات اخیر در شهرداری ارومیه عامل اصلی ناتمام ماندن پروژه های شهری

حجت الاسلام محمد خلیل پور، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفتوگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، اظهار کرد: بر اساس بودجه‌ای که برای سال 1400 در نظرگرفته شده است یکی از اهداف اصلی مدیریت شهری در ارومیه توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین می‌باشد.

وی در مورد تکمیل پروژه کمربندی دوم ارومیه گفت: احداث کمربندی دوم ارومیه به طول 42 کیلومتر از سال 96 و بعد از اتمام مطالعات وارد فاز اجرایی شد و میزان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه حدود 340 میلیارد تومان می‌باشد.

وی افزود: پروژه کمربندی دوم ارومیه به عنوان یک پروژه ملی تلقی شده و بایستی از منابع ملی استفاده شود چرا که با درآمد فعلی شهرداری نمی‌توان این پروژه را به اتمام رساند و طبق تصمیمات به عمل آمده و با سفر رئیس جمهور به استان نیاز است اعتبار آن از محل منابع ملی تامین شود و بودجه‌ای ملی برای آن اختصاص یابد.  

خلیل پور عنوان کرد: ضمنا در راستای کیفیت منظر شهری 300 هکتار فضای سبز در محل این پروژه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: تکمیل پروژه غیرهمسطح پل آذربایجان نیز از جمله مباحثی است که به دلیل کمبود بودجه با مشکلاتی روبه رو شده و در بحث صدور پروانه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است؛ با این حال شورای شهر ارومیه درصدد است که در اسرع وقت و در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان پروژه‌های ناتمام شهری را تکمیل نماید.

خلیل پور ادامه داد: همچنین در این محل از سمت بلوار شیخ شلتوت تونلی در حال احداث است که تاکنون تقریبا دوسر آن تکمیل شده و مابقی آن در دست احداث می‌باشد.  

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای در جهت کاهش ترافیک شهری ارومیه اتخاذ شده، اظهار کرد: به علت کمبود بودجه و مباحثی که اخیرا در شهرداری رخ داده است فعلا هیچ برنامه‌ای در این زمینه اتخاذ نشده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید