03:47|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1400 - 13:34
کد خبر: 17634
قابل توجه مسئولان مربوطه؛

ضرورت ارتقا کیفیت آسفالت در کلانشهر ارومیه

عدم توجه به کیفیت آسفالت در خیابان‌های سطح شهری ارومیه طی سال‌های اخیر مطالبه ای برای شهروندان شده و رسیدگی و نظارت متولیان امر را در راستای ترمیم اصولی آن می‌طلبد.
ضرورت ارتقا کیفیت آسفالت در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از معضلات اصلی در کلانشهر ارومیه که چندین بار توسط این پایگاه خبری مطرح شده است، وضعیت نامناسب آسفالت‌ها در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهر است؛ به طوری که موجب نارضایتی شهروندان به خصوص در فصل زمستان شده است.

هر‌ساله ارگان‌های ذیربط جهت ترمیم، لکه‌گیری، روکش‌آسفالت معابر و مکان‌های عمومی بودجه‌ زیادی را به خود اختصاص می‌دهند اما با وجود این هزینه زیاد، وضعیت آسفالت خیابان‌ها در ارومیه از کیفیت مطلوب برخوردار نیست.

طبق گفته کارشناسان عوامل متعددی از قبیل پایین‌بودن‌کیفیت ‌مواداولیه ‌مورداستفاده در کارخانه‌های آسفالت، پایین‌بودن کیفیت ماشین‌آلات کارخانه‌های آسفالت و رعایت‌نکردن استانداردها هنگام تولید آسفالت، موجب کاهش کیفیت آسفالت شده و خسارت‌های بسیاری را برای رانندگان به بار آورده است.

ذکر این مسئله ضروری است که بسیاری از خیابان‌های ارومیه طی سال‌های اخیر به مراتب جهت اجرای پروژه‌های مختلف حفاری شده و بدون ترمیم رها شده و یا اینکه بدون زیرسازی به شکل غیراصولی ترمیم شده است.

با توجه به بارندگی‌های اخیر بخش زیادی از آسفالت شهری به دلیل نمک‌پاشی در هنگام بارش برف از بین رفته‌اند و چاله‌های بسیاری را برای شهر به ارمغان آورده‌اند.

ترمیم آسفالت در هنگام بارش موردی است که اخیرا در ارومیه نقل محافل شده و کنجکاوی شهروندان را در این زمینه برانگیخته که نیازمند توضیح و ذکر دلیل در رابطه با ترمیم آسفالت در هنگام بارندگی از سوی مسئولان مربوطه می‌باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

شرمنده
1400/11/24 - 13:37

فقط بخاطر ۲۲ بهمن