01:09|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1400 - 13:32
کد خبر: 17583
یادداشت:

ایمن‌سازی دوربرگردان‌های غیراستاندارد؛ راهكاری در جهت كاهش حوادث رانندگی

مشکل دوربرگردان‌های سطح شهری ارومیه به دلیل غیراستاندارد بودن طرح سال‌هاست که به قوت خود باقیست و مشکلات بسیاری را برای شهروندان فراهم کرده تا جایی که همه روزه شاهد حوادث رانندگی در سطح شهری هستیم که در این میان مسئولان مربوطه تاکنون هیچ اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام نداده و همچنان کمبود اعتبار را بهانه می‌کنند.
ایمن‌سازی دوربرگردان‌های غیراستاندارد؛ راهكاری در جهت كاهش حوادث رانندگی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گسترش روز افزون سبك زندگي شهري در جامعه و استفاده بيش از ظرفیت خیابان‌ها و معابر توسط مردم از وسايل نقليه باعث بروز معضلات زيادي به ويژه در خصوص مباحث ترافيكي در شهرها شده است که بایستی احداث دوربرگردان‌های استاندارد و اصلاح آن‌ها به منظور کاهش بار ترافیکی و حوادث رانندگی را در دستور كار مسئولین شهری قرار گیرد.

دوربرگردان‌های غیراصولی و اصلاح نشده یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد حادثه‌های ترافیکی در سطح شهری می‌باشند که در صورت نبود توجه به اصلاح آن‌ها می‌توانند مشکلات بسیاری را در تردد شهروندان به وجود آورد.

تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان بیانگر آن است که دوربرگردان‌های سطح شهری ارومیه از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که همه روزه مردم در این مسیر شاهد حوادث ترافیکی می‌شوند.

از طرفی هم برخی از دوربرگردان‌ها توسط نهادهای مربوطه مسدود شده‌اند که متاسفانه تاکنون دلیلی در جهت مسدود شدن این دوربرگردان‌ها مطرح نشده است.

با این حال سوال از مسئولان ذیربط این است که آیا پس از چندین سال و با گسترش زندگي شهری، وقت آن فرا نرسیده است که فکری برای اصلاح دوربرگردان‌های شهر شود؟

امید است که با پیگیری متولیان امر، برنامه‌هایی در جهت احداث دوربرگردان‌های استاندارد و اصلاح دوربرگردان‌های موجود در سطح شهری، اتخاذ شود؛ چرا که فراهم آوردن ایمنی لازم را در خیابان‌ها و معابر شهری نوعی سرمایه گذاری در جهت پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی و حفظ سلامت و مال شهروندان می‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید