01:04|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1400 - 13:12
کد خبر: 17345

برگزاری جلسه بررسی اقدامات لازم برای راه‌اندازی موزه فرش در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت این استان در تولید فرش دست‌بافت نیاز است که یک موزه فرش در این استان راه‌اندازی شود.
برگزاری جلسه بررسی اقدامات لازم برای راه‌اندازی موزه فرش در آذربایجان‌غربی

به‌گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، در جلسه هم‌اندیشی و بررسی اقدامات لازم برای راه‌اندازی موزه فرش در استان که با حضور نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت اجتماعی استانداری، شورای شهر ارومیه و اتحادیه بافندگان برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: تکاب، خوی، میاندوآب و ارومیه از جمله قطب‌های بافت فرش دست‌بافت در آذربایجان غربی هستند.

جباری افزود: در سطح استان دو فرش ریزماهی خوی و افشار تکاب در نوع خود یک برند جهانی محسوب می‌شوند و از شهرت زیادی برخوردار هستند.


وی ادامه داد: با وجود این ظرفیت‌ها، جای خالی موزه فرش آذربایجان غربی مشهود است که برای پر کردن این جای خالی می‌توان با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی در چند شهرستان استان از جمله ارومیه، تکاب و خوی اقدام به راه‌اندازی موزه فرش کرد.»

جباری گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال‌های گذشته تجربه خوی در زمینه همکاری با سایر دستگاه‌ها برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای نمونه در چند سال گذشته موزه کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی شد که یکی از موزه‌های پربازدید استان بوده و یا موزه طب که با همکاری دانشگاه ارومیه راه‌اندازی شده است.

جباری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت موزه صلح سردشت، موزه باز چالدران، باغ‌موزه ستاد لشکر ارومیه و موزه‌ مدرسه ارومیه و ... نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در استان هستند.

وی گفت: راه‌اندازی موزه فرش علاوه بر اینکه مکانی برای نگهداری فرش‌های قدیمی استان خواهد بود مکانی برای ترویج و توسعه این هنر در استان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: با راه‌اندازی این موزه در استان به‌تدریج سرمایه‌گذاری در مشاغل وابسته به فرش‌باشی در استان نیز رونق خواهد یافت از نظر اقتصادی نیز این موضوع به نفع آذربایجان غربی است

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

صیاد
1400/09/23 - 13:57

یعنی اینجا قدر فرش را میدونن من تعجب میکنم که مسعولین تازه به این فکر افتادن