05:56|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1400 - 11:35
کد خبر: 16741
یادداشت:

وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی بحرانی شد/بحرانی که رو به سیاهی می‌رود

این روزها هم زمان با اوج‌گیری کرونا در استان آذربایجان‌غربی اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند و تعطیلی کامل شهرها و منع تردد اعمال نشود، وقوع فاجعه‌ بزرگ دراستان دور از انتظار نخواهد بود.
وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی بحرانی شد/بحرانی که رو به سیاهی می‌رود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در استان آذربایجان‌غربی از چند هفته گذشته، متاسفانه شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی بوده‌ایم به گونه‌ای که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان روز به روز بر آمار بستری شدگان و مبتلایان به این ویروس منحوس در حال افزایش است و قطعا اگر این روند افزایشی ادامه داشته باشد این استان وارد روزهای سیاه بحران کرونا می‌شود.

در حال حاضرآذربایجان‌غربی یکی از سخت‌ترین روزهای خود را می‌گذراند و این امر باعث نگرانی بسیاری از شهروندان شده است، ویروس جهش‌یافته کرونا اکنون تمام استان را درگیر خود کرده است و به جهت سرایت بالا، تمامی استان را در وضعیت پرخطری قرار داده است.

در این میان سوال بسیاری از شهروندان این است که، چرا ستاد کرونا اقدام مناسب و برنامه‌ریزی اصولی برای جلوگیری از اوج گیری دوباره کرونا نداشت؟ بسیاری از شهروندان معتقدند که این ستاد در اوایل شیوع کرونا در حوزه اطلاع رسانی بسیار خوب عمل می‌کرد و هشدارهای لازم را دقیق و به روز انتشار می‌داد اما بعد از مدتی دیگر به استثناء مواردی خاص دیگر نه اطلاع رسانی دقیقی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و نه هشداری در کار بود و اتفاقا با بازگشایی تالارها و عادی جلوه دادن بسیاری از تجمع‌ها و ...، همچنین بسیاری از کارهای غیر اصولی و برنامه ریزی نشده از سوی مسئولین باعث اوج‌گیری دوباره این ویروس منحوس در سطح استان شدند.

هرچند مسئولان ستاد کرونا در آذربایجان‌غربی بیشتر اوقات از رعایت نکردن پروتکل ها توسط مردم می‌گویند اما اینکه ستاد کرونا بی‌برنامگی‌های خود را در بی‌تفاوتی مردم نسبت به دستورالعمل‌ها می‌داند چندان قابل قبول نیست چرا که بارها و بارها شهروندان از تناقض گویی‌های مسئولان و حتی بی‌توجهی خود آنان به پروتکل‌های بهداشتی انتقادهای بسیاری کرده‌اند. مسئولانی که از یک طرف مردم را همواره ملزم به خانه نشینی و تعطیلی کسب و کار و رعایت پروتکل‌ها می کنند و از طرف دیگر خودشان نشست‌ها و برنامه‌هایی با جمعیت فراوان و بدون رعایت کردن نکات بهداشتی برگزار می‌کنند، چگونه انتظار دارند مردم گوش به فرمانشان باشند؟!

متاسفانه دیگر با این رفتارهای نادرست مسئولان و بی‌احتیاطی مردم خیزش محسوس کرونا در همه جای کشور و به دنبال آن آذربایجان‌غربی احساس می‌شود، ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل شده و شهروندان نگران‌تر از همیشه هستند و این امر ضرورت هرچه بیشتر رسیدگی و توجه مسئولین مربوطه را می‌طلبد و اگر همتی همگانی از سوی مسئولین صورت نگیرد با فاجعه‌ای جبران ناپذیر در جامعه روبرو می‌شویم.

سخن آخر اینکه، تأملی کوتاه در چرایی این آمار و ارقام بزرگ مبتلایان به کرونا در استان نشان می‌دهد که رعایت نکردن پروتکل بهداشتی با اولویت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دلیل اصلی و بی چون و چرای قرمز شدن وضعیت بسیاری از  شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از نظر شیوع کرونا در هفته‌های اخیر بوده است.
 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید