01:19|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1400 - 11:24
کد خبر: 16398
در آستانه ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛

جولان تخلفات انتخاباتی در ارومیه

طبق قانون انتخابات تا قبل از شروع زمان تبلیغات هرگونه فعالیت که نشان از تبلیغات داشته باشد ممنوع می باشد؛ در این میان متاسفانه بسیاری از کاندیداهای شورا شهر در ارومیه نه تنها به رعایت این اصل پایبند نیوده بلکه در این برهه حساس زمانی کرونا نسبت به روزو تالار و برگزاری جلسات حضوری نیز اقدام می کنند.
جولان تخلفات انتخاباتی در ارومیه


سرویس سیاسی باریش نیوز، متاسفانه با وجود تذکر به تالارها، مساجد و بسیاری از اماکن عمومی ارومیه مبنی بر خودداری از پذیرفتن هرگونه مراسم و نشست انتخاباتی، شنیده ها حاکی از آن است برخی از کاندیداها ضمن ارسال دعوت نامه اقدام به  رزرو جهت برگزاری مراسم و دادن شام  در برخی از تالارها و خانه باغ های خارج از شهر  نموده اند.

راه اندازی میهمانی و صرف نهار و شام در مساجد، تالارها، منازل، سالن ها و در کل مراکز عمومی به طور کل ممنوع می باشد و  آنچه که باید کاندیداها مد نظر قرار داشته باشند رعایت اخلاق و قانون است و همگان باید اولویت اول خود را بر این مبنا قرار دهند.

با وجود آنکه انتظار می رود امسال تبلیغات چهره به چهره و یا همان حضوری دیگر نباشد اما بررسی های میدانی نشان می دهد که تعدادی از کاندیداهای احتمالی برای شورای شهر از هیچ چیزی دریغ نمی کنند به طوری که با وجود ادامه انتشار ویروس کرونا به تبلیغ حضوری و گاهی هم نشست های مختلف آن هم قبل از شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی، می پردازند.

از حضور در میان ورزشکاران گرفته تا حضور در سطح شهر و گپ و گفت با افراد مختلف، از حضور در برنامه ها و مراسمات مناسبتی گرفته تا دیدار با افراد صاحب نام همه و همه نشان می دهد که «کرونا» در این برهه زمانی رنگ می بازد و چندان جدی گرفته نمی شود.


سخن آخر اینکه، همه اینها در حالی است که علیرغم اینکه هنوز تبلیغاتت انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی آغاز نشده، اما تبلیغات در حال انجام بوده و در اینجا باید پرسید نظارت بر این موارد چرا انجام نمی شود و چرا یکبار برای همیشه با قانون شکنان انتخاباتی برخوردی جدی صورت نمی گیرد؟!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید