00:45|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 09 خرداد 1400 - 11:29
کد خبر: 16375
یادداشت:

سرقت کابل تلفن در ارومیه صدای شهروندان را درآورده است

بسیاری از افراد سودجو هر زمانی که هر زمان که جیبشان خالی شود سراغ کابل های مخابرات می روند. این روزها سرقت کابل های تلفن در ارومیه تبدیل به معضلی در سطح این شهر شده است.
سرقت کابل تلفن در ارومیه صدای شهروندان را درآورده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با افزایش سرقت سیم های تلفن در ارومیه ارائه خدمات و رفع قطعی ها به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده، بر اساس پیام های مردمی این سرقت ها سبب شده تا قطعی تلفن ثابت در برخی از محلات ارومیه حتی به چندین هفته  هم برسد.

سرقت کابل‌های تلفن ماجرای دنباله‌داری است که بارها درباره آن خوانده و شنیده‌ایم و برخی نیز به‌طور مستقیم درگیر این موضوع شده‌اند. سرقت کابل مخابراتی نه‌تنها موجب می‌شود تلفن و اینترنت خانه قطع شود بلکه تنها به این موضوعات محدود نمی‌شود و گاهی ممکن است در زمان حادثه شهروندان در صورت نیاز به تماس با نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی و... دچار مشکل شوند و این ماجرا به قیمت جان یک انسان تمام شود.

مهم ترین علت این سرقت‌ها مس موجود در کابل‌ها است که اگرچه وزن زیادی ندارند ولی بازهم عده‌ای را وسوسه می‌کنند تا چنین خسارتی را به مردم و مخابرات تحمیل کنند.

سارقان کابل با خروج مس داخل کابل و ذوب کردن ، آنها را به مراکز خرید ضایعات و مالخرها به فروش می رسانند و به نظر می رسد که برای حذف این مشکل باید دستگاههای نظارت برخورد شدیدتری با مالخرها و فروشندگان متخلف ضایعات داشته باشند.

سخن آخر اینکه، لازم و ضروری است که شرکت مخابرات برای جلوگیری از این معضل به اجرای راهکارهای لازم حفاظتی اقدام نماید، چرا که موضوع سرقت کابل های مخابراتی، موضوع تازه‌ای نیست و علاوه بر قطع ارتباط چندین روزه مشتریان، سالانه منجر به وارد آمدن ضررهای بسیاری برای خود مخابرات نیز می‌شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید