01:35|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1399 - 11:19
کد خبر: 15720
یادداشت:

مناسب سازی معابر عمومی برای افراد ناتوان جسمی در ارومیه

معابر شهر ارومیه برای عبور معلولان مناسب نیست و این مسئله همچنان زیر بار بی مسئولیتی، مسئولان قرار دارد.
مناسب سازی معابر عمومی برای افراد ناتوان جسمی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه بعنوان کلانشهری که جنگ هشت ساله را تجربه کرده و تعداد زیادی جانباز و ناتوان جسمی را در خود جای داده است که متاسفانه امکاناتی برای ارائه خدمات بهتر به این قشر در سطح شهری وجود ندارد، آن هم در شرایطی که مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تاکید دارند که معابر شهر برای تردد شهروندان معلول مناسب است.

اگر از دید یک معلول به محیط شهری بنگریم نکات مثبت بسیار اندکی را در طراحی های فضاهای شهری در می‌یابیم که زندگی روزمره آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

جانبازان جنگ تحمیلی، معلولان مادرزادی، ‌معلولان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، سوانح رانندگی و سالمندان بخشی از این افراد را تشکیل می‌دهند.

از موارد فراهم ساختن امکانات برای معلولان می‌توان به اصلاح موانع تعبیه شده در ورودی بازار جهت تردد ویلچر و کالسکه ، اتصال پیاده رو به داخل بازار با اجرای خط ویژه نابینایان به صورت سکه‌ای، اجرای خط ویژه نابینایان، کف سازی و رفع اختلاف ارتفاع‌ها و اختصاص معابر ویژه برای تردد آنها، اشاره کرد.

از نیازهای اساسی شهری رعایت ضوابط ساخت‌وساز ساختمان‌های عمومی و اداری، محیط و معابر شهری می‌باشد.

از طرفی هم باید گفت در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط بزرگترین گروه اقلیت جامعه (معلولان و سالمندان) از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای مربوطه اقدامات لازم در جهت مناسب سازی معابر و ... برای این قشر از جامعه در نظر بگیرند تا در دل آنها واژه‌ای به اسم تبعیض شکل نگیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/11/14 - 19:53

متاسفانه مسئولین بیشتر به جنبه تبلیغاتی توجه دارند تا عمل کدام معلول و جانبار شهرمان می تواند ار وسیله نقلیه عمومی استفاده کنه وضعیت پیاده رو ها مشخص خودپردازها بنوعی پارک وسایط نقلیه در پیاده رو ها و ........