06:43|شنبه, اردیبهشت 22 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آذر 1399 - 09:45
کد خبر: 15458
یادداشت:

تخلیه نخاله‌های ساختمانی معضلی بزرگ برای ارومیه

از مواردی که باعث ناپسند دیده شدن فضای بصری شهری، رها کردن نخاله های ساختمانی در جای جای شهر ارومیه می‌باشد که نیازمند رسیدگی ارگان‌های مربوطه و پاک سازی فضای سطح شهری از آلودگی‌هایی است که این نخاله ها به وجود می‌آورند.
تخلیه نخاله‌های ساختمانی معضلی بزرگ برای ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه با افزایش روز افزون جمعیت در شهر ارومیه و با گسترش ساخت و سازهای ساختمانی، و نیز تخریب و مرمت بناهای عمرانی و ساختمان ها، میزان تولید نخاله های ساختمانی به شکل چشمگیری در حال افزایش است. به جا ماندن پسماندهای ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی های زیست محیطی، آلودگی های بصری و یا بروز حادثه برای آن ها در اثر برخورد اتومبیل ها با نخاله های ساختمانی موجود در معابر، که مخصوصا در تاریکی شب اتفاق می افتد و را در پی دارد.
به بخشی از مواد که در اثر عملیات های عمرانی، ساخت و ساز یا تخریب و مرمت و بازسازی و یا حفاری در طی فعالیتهای عمرانی بجا می ماند، نخاله های ساختمانی گفته می شود.
در حال حاضر با افزایش میزان برداشت مصالح سنگی از بستر رودخانه ها که برای استفاده در فعالیتهای عمرانی و ساختمانی انجام شده است، متاسفانه امکان وقوع سیلاب های خطرناکی به وجود آورده است. از سوی دیگر، ریختن نخاله های ساختمانی در کنار و یا بستر  رودخانه ها منجر به ورود مواد مضر موجود در پسماندها به چرخه آب های سطحی و زمینی شده است.
در بسیاری از اوقات نیز تخلیه غیرمجاز نخاله‌ های ساختمانی در حوالی مناطق مسکونی و جاده ها باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله تصادفات جاده ای شده است. از طرف دیگر بهره برداری بیش از حد از منابع طبیعی برای ساخت راه ها، تولید بتن، آجر و سایر مصالح ساختمانی، کمبود مصالح طبیعی را به دنبال داشته است.
حال توجه به این نکته ضروری است که باید مدیریت بر کنترل مواد زائد با اقتصادی و زیست محیطی منطبق باشد و به شکلی هماهنگ با دیگر شرایط عمومی جامعه برنامه ریزی شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید