15:18|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1399 - 11:21
کد خبر: 15405
یادداشت:

بی کیفیتی نان در ارومیه نتیجه نظارت ضعیف مسئولان

آرد و نان همواره به عنوان یکی از مهمترین موضوعات معیشتی مردم مورد توجه قرار دارد. نان یکی از مهمترین و پرکاربردترین اقلامی است که در سبد غذایی خانوارها استفاده می‌شود و مسئولان وزارت خانه های مربوطه باید در خصوص وضعیت آن اقدام جدی کرده و کیفیت نان را بالا ببرند.
بی کیفیتی نان در ارومیه نتیجه نظارت ضعیف مسئولان


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بنا بر پیام های مردمی موضوع کیفیت نان در ارومیه صدای مردم و حتی نانوایان را درآورده تا جایی که مردم و نانوایان از کیفیت بد آرد و بی توجهی مسئولین شکایت دارند.

در سبد خانوار، نان یکی از اصلی ترین کالاها است و به عنوان مهمترین غذایی مصرفی مردم محسوب می شود و این فرآورده همواره بیشترین سهم را در هرم غذایی و بخش جدایی ناپذیر سفره ها و نقش عمده ای در سفره خانواده ها داشته و دارد، اما کیفیت نان تولید شده در ارومیه مطلوب نیست و بخش زیادی از آن به ضایعات تبدیل می شود.

 پخت  نان از سالهای گذشته تا کنون وضعیت خوبی ندارد و  گلایه مردم را بیشتر کرده است .نانی که مسئولان وعده داده بودند با برداشت یارانه آن و آزاد شدن قیمت ها کیفیت آن افزایش پیدا خواهد کرد اما بعد از گذشت چند سال  جز گرانی ، نان دیگری برای مردم در بر نداشته است

بسیاری از مردم اظهار دارند: کیفیت پایین نان در شهر ارومیه بسیار مشهود است و به نظر می رسد کسی مسوولیت نظارت بر آن را برعهده ندارد .

شهروندان با اشاره به اینکه مسئولان باید در این زمینه اقدامی اساسی انجام دهند اظهار داشتند که بسیاری از اقشار هستند که تنها ماده غذایی مصرفی شان در شرایط اقتصادی فعلی، نان می باشد،نان ها گاه خمیر، گاه ترش و گاه سوخته در نانوایی ها عرضه می شوند و مردم مجبور هستد قسمت عمده ای از آن ها را در ضایعات نان بیندازند.

آزاد شدن آرد باعث شده است تا نانوایی ها نان را به هر شکلی پخت کنند و با هر قیمتی به فروش برسانند و اگر کسی آنها را خریداری نکرد نیز نگرانی ندارند زیرا آنها  را به صورت حجمی به افرادی که با دامداری ها در ارتباط هستند فروخته و سود خوبی بدست می اورند زیرا با توجه به گران شدن نهاده های دامی دامداری ها و گاوداری ها نیز رغبت زیادی به خرید نان از نانوایی دارند .

در پایان لازم و ضروری است که از سوی نهادهای مربوطه نظارت بیشتری بر کیفت نان صورت گیردو مسئولین امر نیز  باید بر آموزش‌ها و رعایت نکات لازم برای تهیه نان تأکید داشته باشند تا شاهد هدر رفت و اسراف نان نباشیم.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید