02:58|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1399 - 11:41
کد خبر: 15225
یادداشت:

آشفتگی بازار گوجه فرنگی در ارومیه

گرانی گوجه فرنگی در ارومیه روز به روز افزایش می یابد و متاسفانه مسئولان مسئله رسیدگی به این گرانی هارا بدست فراموشی سپرده اند .
آشفتگی بازار گوجه فرنگی در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز ، با گشتی در بازارهای  تره بار و سطح شهری در ارومیه گرانی بر خی از اقلام به دست می آید ، این روزها خبر گرانی گوجه فرنگی به بحثی داغ بین ارومیه ای ها تبدیل شده است.

با توجه به افت دمای هوای استان و سرمازدگی این محصول و همچنین به دلیل اینکه این روزها اواخر چینش گوجه فرنگی است باعث شده که قیمت این محصول افزایش پیدا یابد.

جالب اینجاست که کشاورزان هیچ نقشی در این افزایش قیمت ندارند و دلالان هستند که سود اصلی عایدشان می شوند، چرا که کشاورزان، گوجه فرنگی را به قیمت کمتر  فروخته اند.

با توجه به کثیری تولیدات گوجه فرنگی در استان از دلیل اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی میتوان به صادرات گوجه به عراق اشاره کرد .

متاسفانه در حال حاضر قیمت کیلویی گوجه فرنگی بصورت عمده بین 12 تا 20 هزار تومان گزارش شده است.

در این بحران مشکل افزایش قیمت برخی از اقلام نیز به مشکلات قشر ضعیف و کم درآمد جامعه افزوده شده است.

گوجه فرنگی میوه ای است که با توجه به فواید ان و بالا بودن امار تقاضا در استفاده از ان برای احاد مردم حائز اهمیت می باشد و از اقلام ضروری دراکثر  غذاها بشمار می اید.

نیاز مبرم شهروندان ارومیه ای با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و گرانی اقلام،  نظارت و عملی کردن کاهش قیمت اقلام موردنیاز روزانه  از سوی نهاد های ذیربط می باشد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید