14:20|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1399 - 11:46
کد خبر: 15173
یادداشت

سرقت های اینترنتی در کمین مردم

امروزه با پیشرفت جوامع و توسعه کشورمان ، نیاز مردم برای استفاده از اینترنت و سیستم های رایانه ای بیش از پیش شده است . اکثریت مردم نه تنها برای سرگرمی بلکه برای کار از رایانه و اینترنت استفاده میکنند همین موضوع سبب شده تا اینترنت و سیستم رایانه ای بخشی جداناپذیر از زندگی اجتماعی مردم شوند
سرقت های اینترنتی در کمین مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه اخاذی از مردم به اسم برنده شدن در برنامه ها یا مسابقات پرمخاطب صداوسیما با فریبکاری و صداگذاری و فروش اینترنتی تنها یکی از پرتعدادترین کلاهبرداری هایی است که سال هاست اتفاق می افتد.
 باتوجه به ویژگی های فضای مجازی وتاثیر ان در زندگی امروزه باید به سبک جدیدی از زندگی برسیم و جامعه را اماده ورود به سبک زندگی دیجیتالی کنیم و نیاز اساسی جامعه است که نسل اینده را برای استفاده صحیح از این فضا اماده کند و اگر کم و کاستی در این حوزه وجود داشته باشد اینده را از دست خواهیم داد.

در این میان افراد سودجویی هستند که استفاده از فضای مجازی را برای خود منبع درامد و سود جویی می دانند . اغلب این افراد با هویتی پنهان وارد این فضا میشوند و شاید چندین چهره داشته باشند این مسئله باعث فریب عده ای می شود زیرا باوجود تنوع و جذابیت فضا دیگر نمی دانیم که ممکن است با چه کسانی روبرو شویم .

از طرفی با شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه های مکرر مسئولین مبنی بر عدم تردد غیر ضروری و رعایت قرنطینه خانگی به منظور جلوگیری از شیوع انتقال این ویروس ، سطح تمایل شهروندان برای ثبت سفارش و خرید اقلام مورد نیاز روزمره از طریق سایت های فروشگاهی را افزایش داد با رونق این خرید و فروش اینترنتی ، سارقان نیز بدنبال سرقت های مدرن از طریق اینترنت برامدند .
شهروندان باید با اندیشیدن تدابیر مناسب امنیتی برای حفظ و پیشگیری از انتشار اطلاعات بانکی خویش، زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه را برای مجرمین غیر ممکن کنند و از آنان تقاضا می‌شود به‌هیچ‌عنوان به تماس‌ها و پیامک‌هایی که خواستار حضور در پای عابربانک‌ها و یا انتقال شتابی از طریق تلفن همراه و گرفتن اطلاعات بانکی آنان است، اعتنایی نداشته باشند؛ تا دیگر افراد فرصت طلب نتوانند به کلاهبرداریهای اینترنتی خود ادامه دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید