04:49|جمعه, اردیبهشت 21 ,1403
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1399 - 09:22
کد خبر: 15004
یادداشت:

جولان سودجویان در فضای مجازی

با توجه به رشد و گسترش استفاده از فضای مجازی علیرغم تمام مزایا، متاسفانه این فضا تهدیداتی را نیز در پی داشته است.
جولان سودجویان در فضای مجازی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، استفاده نادرست از فضای مجازی همواره یکی از اساسی ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که موجب دل نگرانی خانواده ها است و هرگونه کوتاهی و عدم نظارت بر نوجوانان زمینه را برای جولان سودجویان فراهم می‌سازد.

از طرفی این فضای گسترده در صورتی که درست مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند بسیار موثر واقع شود و زمینه رشد را برای جوانان در ایجاد بسیاری از تحولات فراهم سازد.

در این روزهای کرونایی فضای مجازی بی تردید در ایجاد بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی می‌تواند تاثیر مثبتی ایفا کند و نباید به شوخی گرفت.

انتظار می‌رود مسئولان و جوانان در این شرایط برنامه‌های مشخصی برای فضای مجازی تعریف کنند و عرصه را برای مانور فرصت طلبان تنگ تر کنند.

متاسفانه در حاضر شاهد برخی بی اخلاقی‌ها در فضای مجازی هستیم که در زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی اساس امورات را به چالش می‌کشند و سعی در ایجاد تشنج دارد که دستگاه‌های نظارتی همواره باید با دقت و تمرکز بالاتری بر چنین فعایت‌هایی نظارت داشته باشد و اجازه فعالیت بی حد و مرز را برای افراد مجهول ندهد. 

خانواده ‌ها نیز ضروری است دقت کافی بر نحوه فعالیت فرزندان خودشان در این فضای نامحدود داشته باشند تا مباد فرصت‌ها تبدیل به تهدید شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید