19:22|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1399 - 13:26
کد خبر: 14633
یادداشت:

زباله‌گردی با طعم کرونا برای یک تکه نان

کاهش توان اقتصادی در کنار از دست رفتن فرصت‌های شغلی در سال‌های اخیر زباله‌گردی را به عنوان سبک زندگی برای اقشار محروم درآورده است.
زباله‌گردی با طعم کرونا برای یک تکه نان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، زباله‌گردی در سالهای اخیر به دلیل کاهش محسوس درآمدها در مقابل مخارج خانوار و همچین از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی برای اقشار مرحوم و آسیب دیده جامعه به نوعی سبک زندگی تبدیل شده است.

زباله‌گردی در ارومیه نیز در یکی دو سال اخیر به وفور دیده شده، افراد پیر یا جوان، مرد و یا حتی زن در خیابانها و کوچه پس کوچه‌های شهر برای یافتن اقلامی که به درد فروش در ضایعات بخورد و پولش نانی بر سر سفره خانواده‌هایشان شود‌، تا کمر در سطل‌های زباله خم می‌شوند.

سبک زندگی که این روزها به نام زباله گردی در شهر رایج شده با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون شک مشکلات و چالش‌هایی را می‌تواند از نظر سلامت برای شهر ایجاد کند چراکه موارد بهداشتی در حین کار این گروه از افراد به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود.

از آنجایی که هر فرد ناقل بیماری کرونا با علامت و یا بدون علامت می تواند تعداد بسیاری از افراد جامعه را درگیر این بیماری کند، پایش افراد زباله گرد برای کنترل این بیماری یکی از مواردی است که نباید در این روزها به فراموشی سپرده شده است.

زباله‌گردی سبکی شده که دیگر نمی شود این روزها آن را در سطح جامعه انکار کرد اما ناشناختگی ویروس کرونا و نبود درمان قطعی برای ریشه کنی این بیماری تا این لحظه می طلبد متولیان بهداشت جامعه تمامی مواردی که ممکن است به شیوع آن کمک کند مورد پایش و کنترل قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/04/16 - 00:15

فعلا مسولین به این دلخوش باشند که صاد را چگونه از حلق تلفظ کنند تا ثوابش بیشتر بشه بقیه بدبختیهای مردم پیشکش