01:31|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1399 - 09:50
کد خبر: 14626

ترمز کرونا با محدودیت‌های صوری کشیده نمی‌شود!

آذربایجان‌غربی هفته‌هاست در آتش شیوع ویروس کووید 19 می‌سوزد انتظار نمی‌رود ترمز همه‌گیری ویروس با محدودیت‌های صوری و غیربازدارنده به این زودی‌ها در استان کشیده شود.
ترمز کرونا بامحدودیت‌های صوری کشیده نمی‌شود!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزانه بیش از 800 مورد مبتلا به ویروس کرونا که بیش از 400 نفر از این تعداد افراد مشکوک هستند، آمار کمی برای استانی که بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارند، نیست اما ترمز همه‌گیری بیماری بدون شک با قوانینی که در ذات خود بازدارندگی جدی ندارند، به این زودی‌ها کشیده نمی‌شود.

گرچه در هفته گذشته محدودیت‌هایی برای کنترل این بیماری در سطح شهرهای مختلف استان اعمال شد اما این محدودیت‌ها در ظاهر نتوانسته گره کور شیوع بیماری را باز کند چراکه هنوز هم بی‌تفاوتی‌های اجتماعی نسبت به عواقب شیوع کرونا در بین مردم کاملا مشاهده می‌شود.

در روزهای ابتدایی هفته گذشته براساس اعلام مسئولین پارک‌ها و بوستان‌های شهر به روی عموم مردم بسته شد و حتی برای محکم کاری جریمه 5 مییون ریالی برای خودروهایی که کنار پارکها توقف کنند، مقرر شد اما چه سود وقتی که قوانین قرار است فقط نوشته شود و اجرا نشود چراکه حضور مردم شب گذشته در بوستانهای خاموش ارومیه نشان می‌دهد اگر جریمه‌ها واقعا بازدارنده بود نباید خانواده‌ای برای صرف شام در کنار پارک‌ها و بوستان‌های شهر اتراق می‌کرد.

براساس اطلاعیه استانداری محدودیت‌های گروه 3 و 4 از روز چهارشنبه هفته گذشته برای آذربایجان‌غربی نیز اعمال شده و براساس این اطلاعیه فعالیت سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، زبانسراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و بسیاری از امکان دیگر برای یک هفته تعطیل شد اما برگزاری جشن های عروسی و دورهمی های خانوادگی در باغ ها و خانه‌ها حکایت از آن دارد که اگر جشن و عروسی برپا می‌شود پس حتما آرایشگاه و سالن زیبایی و سایر صنف‌های مرتبط هم فعالیت می‌کنند.

حالا که قرار است کرونا امسال هم مهمان مردم باشد به نظر می‌رسد برای مقابله با همه‌گیری این ویروس و بازگشت استان به شرایط قابل قبول از نظر تعداد مبتلایان روزانه به چیزی بیشتر از قوانین صوری و غیربازدارنده که هیچ وقت قرار نیست اجرا شود نیاز داریم وگرنه حال آذربایجان غربی به این زودی‌ها خوب نمی‌شود که هیچ بدتر هم می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید