01:42|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 - 08:46
کد خبر: 12925
یادداشت:

دو روی سکه یک سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه

یکی از چالش‌های جدی در حوزه عمران شهری دست‌یابی به منابع مالی و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری در این بخش از است که اگر از سوی مدیران شهری با تدبیر لازم انجام شود جهش مناسبی در توسعه شهری ایجاد می‌کند.
دو روی سکه یک سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، چند روز پیش بود که خبر یک سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه عمران شهری حرف و حدیث‌ها و انتقادهای زیادی را برانگیخت و مخالفان و موافقان هر یک دلایل خاصی را برای توجیه یا عدم توجیه آن ارائه دادند.

در نظرسنجی‌های عمومی‌که توسط رسانه‌های مجازی از مردم‌انجام شد به نظر می‌رسید که افکار عمومی نیز این سرمایه‌گذاری را به سبب نگرانی که از خدشه‌دار شدن هویت تاریخی شهر داشتند به مصلحت و منفعت شهر نمی‌دیدند.

در هفته گذشته نگرانی‌های افکار عمومی از مصلحت بودن یا نبودن سرمایه‌گذاری پروژه میدان امام خمینی ارومیه کار را به جایی رساند که امروز دادستان شهرستان ارومیه در نامه‌ای به واگذاری زمین‌های بازار اورمیه به سرمایه‌گذار ورود کرد.

گرچه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی بیشتر مردم به امکانات و خدمات شهری یکی از ارکان مهم در توسعه شهری به حساب می‌رود و تدبیر مناسب مدیران شهری با جذب سرمایه گذاری ها می‌تواند باعث شتاب این توسعه شود ولی پر واضح است که مصلحت و منفعت را نباید فدای دستخوش کردن هویت شهری به هر بهانه‌ای شد.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز امروز در گفت‌و‌گویی رادیویی به شهروندان این اطمینان را داد که خلاف مصلحت عمومی اقدامی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های عمرانی انجام نمی‌دهد.

پیش از ظهر امروز طبق اعلام برخی از رسانه‌های مجازی شهر ارومیه واگذاری پروژه میدان امام خمینی ارومیه به سرمایه‌گذار خارجی با انصراف سرمایه‌گذار از ادامه همکاری در عمل متوقف شد.

بازار تاریخی ارومیه و مناطق حاشیه این بازار در واقع پیشانی هویت تاریخی،فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر است که باید در اجرای پروژه های عمرانی حول این بازار مدیران شهری با تدبیر و درایت کافی برخورد کنند تا آنچه از تاریخ این مردم برای نسلهای اینده باقی می ماند تصوری قابل دفاع و محکم باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید