15:07|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 - 11:16
کد خبر: 11628
باریش گزارش می‌دهد:

ضرورت اهتمام در انتقال میدان میوه و تره‌بار ارومیه

با توجه به اینکه میدان میوه و تره‌بار ارومیه در حال حاضر به غیر از نیاز داخلی شهر منبع تامین اقلام کشاورزی شهرهای مختلف استان نیز به شمار می‌رود ولی وسعت این محل پاسخگوی نیاز فعلی نیست.
ضرورت اهتمام در انتقال میدان میوه و تره‌بار ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، میادین میوه و تره‌بار جزو اماکنی است که در طول سال شهروندان بسیاری برای خرید مایحتاج خود به آن مراجعه می‌کنند و همچنین بخش مهمی از خرید و فروش‌های مربوط به اقلام کشاورزی در این مکان انجام می‌شود.
میدان میوه و تره‌بار در شهر ارومیه مانند سایر شهرهای کشور محل توزیع و درواقع رگ حیاتی تامین اقلام کشاورزی، میوه و انواع سبزیجات و صیفی‌جات است به طوری که روزانه سهم تردد این میدان هر روز افزایش می‌یابد و با شروع فصل برداشت محصول بر تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های این میدان اضافه می‌شود.
میدان میوه و تره‌بار ارومیه با داشتن 300 غرفه خرید و فروش میوه و تره بار در حال حاضر پاسخگوی نیاز مردم ارومیه و استان نیست و چند سالی است که زمزمه های طرح انتقال آن به خارج از شهر در مساحتی بزرگتر شنیده می‌شود ولی تاکنون این مهم به سرانجام نرسیده است.
 لزوم تسریع در روند انتقال میدان میوه و تره‌بار ارومیه
قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه معتقد است با توجه به کثرت غرفه‌های در حال فعالیت در این میدان، این مکان پاسخگو نیاز مردم نیست.
عزتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میدان میوه و تره‌بار ارومیه تغذیه کننده شهرهای شمال و جنوب استان در تامین مایحتاج مردم است، البته اقداماتی برای انتقال آن به جاده شهید کلانتری ارومیه در مساحتی بیشتر انجام شده که انتظار می‌رود با همکاری شهرداری این امر سریعتر انجام شود.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه با بیان اینکه در فصل زمستان که برداشت محصول وجود ندارد، تعداد 160 غرفه در میدان فعالیت می‌کنند و شهرداری ارومیه در حال حاضر 60 هکتار در جاده شهید کلانتری برای انتقال این میدان اختصاص داده است و که انتظار داریم با مساعدت‌های سازمان مسکن و شهرسازی به وسعت آن افزوده شود چراکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در چند سال آینده این مکان نیز برای فعالیت‌های اقتصادی کشاورزان پاسخگو نباشد.


لزوم ارتقای خدمات در میادین میوه و تره‌بار 
خلیل از جمله افراد شاغل در میدان میوه و تره‌بار است و به واسطه شغلش که خرید و فروش میوه و سبزی است هر روز به این میدان می‌آید و در رابطه با مشکلات این میدان گفت: مساحت غرفه‌های فعلی که اجازه داده‌اند، کوچک است و پاسخگوی خرید روزانه نیست و این مشکل در فصل تابستان و پاییز که روزهای اوج کاری برای کشاورزان است بیشتر از سایر روزها مغازه‌داران را اذیت می‌کند.
این فروشنده میوه و تره‌بار افزود: شهرداری باید مکانی را برای انتقال این میدان در نظر بگیرد که رفت و امد مردم برای خرید نیز با مشکل مواجه نشود و مردم به راحتی بتوانند به ان دسترسی داشته باشند.
خلیل معتقد است که ارومیه شایستگی آن را دارد تا مانند خیلی از کلانشهرها مانند تبریز و اصفهان از میادین میوه و تره‌بار با امکانات و خدمات متمایزتری برخوردار باشد به طوری که افراد بتوانند در هنگام مراجعه بتوانند به راحتی اقلام مورد نیاز خود را خرید کنند. 

  
انجام مراحل انتقال میدان میوه و تره‌بار ارومیه به خارج از شهر

غلامرضا حافظی، رئیس سازمان مدیریت ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار باریش، اظهار کرد: روند انتقال میدان میوه و تره‌بار ارومیه به محل جدید در مرحله نقل و انتقالات اسناد قرار دارد و این میدان در زمینی به مساحت 58 هکتار در جاده شهید کلانتری مستقر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی میدان میوه و تره بار ارومیه در حال حاضر در زمینی به مساحت 13 هکتار و بیش از 300 غرفه پاسخگوی نیاز شهری نیست و اهتمام جدی برای انتقال آن به مکانی با وسعت بیشتر وجود دارد تا خدمات ارائه شده با کیفیت بهتر به مردم ارائه شود.
حافظی همچنین به اقدامات زیرساختی برای ساماندهی میدان دواب ارومیه اشاره کرد و افزود: از برنامه‌های آتی سازمان ساماندهی این مکان برای ایجاد سهولت بیشتر در کسب و کار افرادی است که در این میدان اقدام به خرید و فروش احشام می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید