06:57|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1397 - 12:50
کد خبر: 9991
یادداشت :

نیمه شب پنهان به‌کوی دوست، گمنامان شوند!

این یادداشت اشاره به افرادی دارد که قبلاً در دام اعتیاد گرفتار بودند و هم اکنون در تلاشند تا به معتادان خواستار ترک اعتیاد کمک کنند.
نیمه شب پنهان به‌کوی دوست، گمنامان شوند!


به گزارش سرویس اجتماعی باریش , انجمن معتادان گمنام (NA)، یک انجمن غیر انتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی‌‌شان بوده است. این انجمن که در ماه جولای 1953 تشکیل شد، در ابتدا نامتعادل بود اما به سرعت به تمام نقاط جهان گسترش یافت. امروزه هزاران معتاد در جلساتی که در سراسر جهان از جمله در ایران برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

ما نمی‌توانیم ماهیت معتاد و یا اعتیاد را تغییر دهیم، اما می‌توانیم با تلاش خود در فراهم آوردن هر چه بیشتر زمینه بهبودی، این مَثَل قدیمی را که می‌گوید «وقتی معتاد شدی تا ابد آلوده می‌مانی» تغییر دهیم.
معتاد کیست؟ زمانی که تمام زندگی و فکر و ذکر یک فرد در مواد مخدر خلاصه شود یا به بیان ساده‌تر کسی که مواد مخدر او را کنترل کرده و تنها به این امید زندگی کند که مصرف داشته باشد، این فرد را می‌توان معتاد نامید. کسانی که معتاد هستند گرفتار یک بیماری مزمن می‌باشند که همیشه عاقبتی چون زندان، بیماری، و حتی مرگ در انتظارشان است.


انجمن معتادان گمنام، همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد یک انجمن غیر انتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی‌شان بوده است و در محافلی گرد هم می‌آیند تا با کمک یکدیگر، از بند اعتیاد رها شوند و به پاکی سلامی دوباره کنند. تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است.
معتادان گمنام در واقع زنان و مردانی هستند که می‌آموزند چگونه بدون مواد مخدر زندگی کنند. پیوستن به انجمن معتادان گمنام هیچ شرط و شروط خاص و پیچیده‌ای ندارد و وابسته به هیچ سازمانی نیست. هر کس با هر سن و مذهب و جنسیت و ... می‌تواند در این انجمن عضو شود. همچنین افراد به طور مرتب در جلسات شرکت می‌نمایند تا پاک بمانند. افراد درن نهاد، هیچ گونه حق عضویت یا شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند و به تعبیری می‌توان گفت که هر یک از این افراد، حق عضویت خود را با دردی که با اعتیاد خود تحمل کرده‌اند، قبلا پرداخت نموده اند!

هدف اصلی این انجمن پاک ماندن و رساندن پیام بهبودی به کسانی است که هنوز در آتش اعتیاد می‌سوزند. مشکل مشترک اعتیاد موجب اتحاد میان این افراد شده که در کنار هم با صحبت کردن و کمک به سایر معتادان، قادر به حفظ پاکی خود شوند.
برنامه بهبودی معتادان گمنام، فقط یک زندگی بدون مواد مخدر نیست و مفهوم عمیق‌تری هم در بر دارد. آنها معتقد هستند که راه نجاتی یافته‌اند که می‌توانند برای دیگران هم آن را به‌کار بندند و همه روزه الهامات تازه‌تری به افراد عضو انجمن بدهند.
درآرزوی ارتقاء رابطه آگاهانه با خداوند و به امید روزی که دیگر لازم نباشد هیچ معتاد خواستار بهبودی‌ای، بدون فرصت یافتن برای یک زندگی بهتر، با زندگی وداع کند...
به قول خاقانی، شاعری از دیار آذربایجان: 
نیمه شب پنهان به‌کوی دوست، گمنامان شوند
شهره‌نامان را مسلم نیست پنهان آمدن

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید