04:51|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1397 - 13:08
کد خبر: 9968
معاون امور عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌‌وگو با باریش:

تصویب 900 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهرداری/کمربندی دوم ارومیه پروژه یک هزار میلیارد تومانی است

شهرداری ارومیه با تمام توان خود در میان انبوه مشکلات و تنگنای اقتصادی اقدام به اجرای پروژه‌ها می‌کند، این در حالی‌ است که شهردار ارومیه هم می‌توانست با دلایل توجیه پذیر همانند بسیاری از شهرهای دیگر از اجرای این پروژه‌ها جلوگیری کرده و اقدامات مربوطه را به دلیل مشکلات مالی تعطیل نماید.
کمربندی دوم ارومیه پروژه یک هزار میلیارد تومانی است

رضا جوان کیا معاون امور عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در رابطه با آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی ارومیه اظهار داشت: رقمی بالغ بر 900 میلیارد تومان حجم ریالی  پروژه های عمرانی در بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ منظور شده است که بر اساس اهمیت پروژه ، الویت بندی و به تناسب تحقق بخش درآمدی بودجه اجرا می‌شوند .

وی در رابطه با روند اجرای پروژه‌ تقاطع غیر هم سطح آذربایجان تصریح کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان بعنوان آخرین حلقله واسط کمربندی اول ارومیه در دهه‌فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید. پروژه آذربایجان به دلیل کارکرد ویژه  در زمان بهره برداری و تاثیر چشم گیری که در روانی ترافیک منطقه و سهولت حرکت  خواهد داشت دارای اهمیت ویژه ای است و در حال حاضر این پروژه  در حال حاضر حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و همچنین لازم به ذکر است که اجرای این پروژه بزرگ 180 میلیارد تومان برآورد ریالی دارد که تا کنون قریب 60 میلیارد تومان هزینه شده است.

جوان کیا با اشاره به پروژه ۱۰۰۰ میلیاردتومانی کمربندی دوم ارومیه  و نقش بسزای ان در توسعه شهر ارومیه ، افزود: در حال حاضر قطعه اول این پروژه به طول ۵/۴ کیلومتر در حال اجرا میباشد. 

پروژه پارک سلامت از دیگر پروژه‌های  در حال اجرا میباشد که مورد اشاره قرار گرفت و جوان کیا در این خصوص گفت: موقعیت مکانی این پروژه حدفاصل پل عدالت تا پل قویون میباشد و باهزینه 30 میلیارد تومانی در حال اجرا ست که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

این مقام مسئول در رابطه با بودجه عمرانی 900 میلیارد تومانی ارومیه گفت: شهرداری ارومیه با تمام توان خود در میان انبوه مشکلات و تنگنای اقتصادی اقدام به اجرای پروژه‌ها می‌کند .این در حالی‌ است که شهردار ارومیه هم می‌توانست با دلایل توجیه پذیر همانند بسیاری از شهرهای دیگر از اجرای این پروژه‌ها جلوگیری کرده و اقدامات مربوطه را به دلیل مشکلات مالی تعطیل نماید ولی این رویه با روحیه جهادی شهردار محترم سازگار نمیباشد و بقول آقای حضرت پور آبادگری یک جریان است و تعطیل پذیر نیست .

وی در رابطه با جذب سرمایه‌ ‌گذاران خارجی اظهار داشت: در وضعیت موجود با توجه به اعمال تحریم‌ها بحث سرمایه گذاری خارجی تقریبآ منتفی است چرا که در حالت کلی سرمایه گذاران در حال حاضر در بازار سکه و دلار به سود خود می‌رسند و تمایلی به حضور در پروژه‌ها ندارند لذا باید به سرمایه گذاران  اطمینان داد که می‌توانند با سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی شهری به سود مورد نظر برسند.

معاون امور عمرانی شهرداری ارومیه افزود : مبلغ ریالی حاصل از ارزش افزوده منبع درآمدی خوبی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود ولی با توجه به اینکه ارزش افزوده به گردش مالی و اقتصاد هر شهر وابسته است و متآسفانه شهر ارومیه فاقد اقتصاد مبتنی بر تولید و خدمات است  لذا ارومیه با شهرهای بزرگ که درآمد زیادی از ارزش افزوده دارند قابل مقایسه نیست.

جوان کیا در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه هر چقدر مردم در پرداخت عوارض خود با مسئولیت پذیری بیشتری عمل کنند تاثیر مستقیم بر توسعه شهری خواهند داشت .

 وی در رابطه با تراموای شهری ارومیه خاطر نشان کرد: برآورد اولیه برای اجرای پروژه تراموا 400 میلیارد تومان بود که این برآورد با دلار 3300 تومانی انجام شده است و درحال حاضر به تناسب افزایش نرخ دلار ، هزینه تمام شده پروژه تراموا با جهش روبرو خواهد شد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید