22:02|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1397 - 12:58
کد خبر: 9842
فریور مدیر کل بهزیستی در گفت و گو با باریش :

وجود کم کودک شیرخوار عامل طولانی‌شدن نوبت انتظار است

طبق مصوبه ای که هنوز به دستمان نرسیده در آینده نزدیک برای خانم های مجردی که بیش از 30 سال دارند و طالب نگهداری از فرزندان هستند ،فرزند دختر به عنوان فرزند خوانده داده می شود.

سعید فریور مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت : افرادی که برای گرفتن فرزند خوانده به ما مراجعه می کنند  ،در مرحله اول پرونده و در خواست این افراد بررسی می‌شود. در صورت حائز شرایط بودن ، در نوبت دریافت فرزند قرار می گیرند. این شرایط شامل دارا بودن سطح سواد در حدی که مورد تائید،وضعیت مالی مورد قبول،افراد خوش نام جامعه باشند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی در ادامه افزود :تلاش ما این است این فرزندان به افرادی داده شود که در آینده دچار مشکلات مالی،اخلاقی،اجتماعی نشوند.بعد از دادن فرزند به خانواده ها ،مددکاران این سازمان به صورت مستمر به این کودکان سرمیزنند و شرایط زندگی را بررسی و کنترل می نمایند.


فریور اظهار کرد: در اول راه این فرزندان به صورت موقت به این خانواده ها سپرده می شوند و اگر کارشناسان و مددکاران ما رضایت کامل داشتند از همه شرایط موجود آن فرزند به صورت فرزند دائم به این خانواده ها سپرده می شوند. بیش از 900 نفر پشت نوبت گرفتن فرزند خواندگی در سطح استان داریم ولی بعضی از این کودکان را به دلیل های همچون داشتن خانواده،والدین دارای اعتیاد ،نمی توان به افراد دیگر به عنوان فرزند خوانده داد.


وی افزود:  طبق مصوبه ای که هنوز به دستمان نرسیده در آینده نزدیک برای خانم های مجردی که بیش از 30 سال دارند و طالب نگهداری از فرزندان هستند ،فرزند دختر به عنوان فرزند خوانده داده می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی ابراز کرد: متاسفانه خانواده خواهان فرزند در استان زیاد است اما کودک دارای شرایط برای واگذاری فرزند خوانندگی خیلی کمتر می باشد و این دلیل اصلی برای طولانی شدن مدت این نوبت ها می شود. اکثرا مراجعه کنندگان برای دریافت فرزند انتظار دارند فرزند شیرخوار به فرزندی قبول کنند و به کودکان با رده سنی بالاتر از شیر خوار رغبت کمتری دارند و وجود کمترکودک شیرخوار باعث طولانی شدن نوبت انتظار می شود.


فریور در ادامه گفت : خانواده هایی که فرزند به آنها تعلق میگیرد موظف هستند یک سوم از اموال خود را به نام فرزند بزنند و این موارد در کمیسون های ما مورد بررسی می گیرد و بیشتر به خانواده هایی که از پس مخارج آینده کودک همچون هزینه دانشگاه،ازدواج،امکانات لازم فراهم نماید داده می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید