08:52|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1397 - 12:03
کد خبر: 9832
باریش گزارش می‌دهد؛

بهره برداری از اولین نیروگاه 20 کیلوواتی خورشیدی در استان/آذربایجان غربی شرایط اقلیمی مناسبی برای اجرای پروژه های انرژی نو دارد

برای احداث و تکمیل این نیروگاه که در زمینی به مساحت 150 متر مربع با 62 پنل اجرا شده، بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال سرمایه گذاری بعمل آمده است.
آذربایجان غربی شرایط اقلیمی مناسبی برای اجرای پروژه های انرژی نو دارد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، در مراسم افتتاح این نیروگاه که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی ساتبا و رئیس انجمن انرژی ایران، معاونین و جمعی از همکاران شرکت توزیع برق انجام شد، امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در طرحهای مولد تاکید کرد و گفت : در این برهه حساس از حیات نظام جمهوری اسلامی مشارکت در طرحهای مولد گامی مهم و خداپسندانه در جهت منافع و مصالح کشور به شمار می آید.
حجت الاسلام قریشی در سخنان خود حرکات مذبوحانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی و در راس آن آمریکا را راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم مسلمان ایران توصیف کرد و خاطر نشان ساخت در این جنگ نیز بحول قوه الهی، ملت همیشه در صحنه کشورمان پیروز و سربلند از آن بیرون خواهد آمد.
وی برای پشت سر گذاردن این مرحله حساس، داشتن تقوا و خداترسی را از عوامل مهم در غلبه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی نام برد.
مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی ساتبا و رئیس انجمن انرژی ایران، دیگر سخنران مراسم بود که استان آذربایجان غربی را یکی از استانهای مستعد و با اهمیت به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی برای اجرای پروژه های انرژی نو در کشور عنوان کرد و افزود استان آذربایجان غربی از نظر تابش نور خورشید، دمای مناسب و تمیزی هوا نسبت به استانهای جنوب کشور از شرایط و موقعیت مطلوب برخوردار بوده و این استان برای انرژی فتوولتائیک از وضعیت بهتری برخوردار است .
دکتر ساتکین با بیان اینکه در سفر خود به استان آذربایجان غربی حوزه های باد خیز استان را برای استفاده و بهره گیری از انرژی بادی مورد بازدید قرار داده یادآور شد آذربایجان غربی از لحاظ جریانهای آبی سطحی و رودخانه ها جزو معدود استانها در کشور می باشد.
وی نقش مدیریت در پیشبرد برنامه ها را بسیار با اهمیت خواند و اضافه کرد در طول دو سال از مدیریت آقای مهندس حسن بکلو مدیر عامل توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نسبت به صدور مجوز 200 کیلووات فتوولتائیک در استان اقدام گردیده و در حال حاضر 68 کیلووات وصل شبکه می باشد.
در این مراسم سرمایه گذار پروژه نیز امنیت سرمایه گذاری و برگشت سرمایه را از عوامل مهم در مشارکت بخش خصوصی در این نوع پروژه ها توصیف کرد و گفت استان ما فاقد انرژی نو بود که با حمایت های شرکت توزیع برق استان، احداث نیروگاه های خورشیدی در منطقه از روند رو به رشدی برخوردار گردیده است.
حاج آقا کریمی با تقدیر و قدردانی از زحمات بی شائبه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان و تلاش خستگی ناپذیر دیگر عوامل و دست اندرکاران در به بهره برداری رسیدن این نیروگاه ابراز امیدواری کرد اجرای این پروژه ها بتواند باری هر چند کوچک را در بخش انرژی از دوش دولت بردارد.
در این مراسم نماینده پیمانکار و مشاور شرکت فنی و مهندسی هامرز، به تشریح مشخصات فنی پروژه پرداخت و با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه این نیروگاه 37 مگاوات ساعت می باشد، میزان جلوگیری از ورود دی اکسید کربن به جو را 18500 کیلوگرم در سال و میزان جلوگیری از تبخیر آب را سالانه 92 هزار و 500 لیتر عنوان کرد.
وی اضافه کرد برای احداث و تکمیل این نیروگاه که در زمینی به مساحت 150 متر مربع با 62 پنل اجرا شده، بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال سرمایه گذاری بعمل آمده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید