01:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1397 - 13:50
کد خبر: 9817
یادداشت:

مال اندوزی از احساسات و اعتقادات مردم/خانه هایی که با یک فال ویران می شود

رواج‌خرافات در کشور و شهرمان باعث شده بعضی ها از این ضعف اعتقادی دکانی برای خود به پا کنند.خرافات باعث تضعیف اعتقادات و باورهای انسان میشود و کم کم‌نور ایمان را رو به خاموش شدن میکشاند.
مال اندوزی از احساسات و اعتقادات مردم

سرویس فرهنگی باریش نیوز : رواج‌خرافات در کشور و شهرمان باعث شده بعضی ها از این ضعف اعتقادی دکانی برای خود به پا کنند.خرافات باعث تضعیف اعتقادات و باورهای انسان میشود و کم کم‌نور ایمان را رو به خاموش شدن میکشاند.
دلالان اعتقادات میدانند از چه راههایی برای سود جویی استفاده کنن و خیلی روانشناسانه و با صرف وقت اطلاعات شخصی افراد را بدست می آورند به مقصود خود میرسند.
فال و فالگیری : عده ای به فال به عنوان تفریح و بازی نگاه میکنند ولی عده ای واقعا کوچکترین کار و زندگی خود را با فال تنظیم می کنند.این موارد بعضا باعث از هم پاشیدن خانواده ها و زندگی هایی میشود که باعث و بنیه آن فقط و فقط سودجویی عده ای سودجو می باشد.چرا باید انسان عاقل باید مواردی را قبول کند که بیشتر به یه بازی شبیه هست تا یه واقعیت.
اصلا دلیل گرایش مردم به این موارد چیست ؟
خیلی عوامل میتواند باعث این ضعف اعتقادی و شخصیتی شود همچون خانواده :خانواده هایی که برای آب خوردن خود هم وابسته به فال و فالگیری هستند باعث تربیت فرزندی میشوند که هیچ چیزی بجز فال نمیشناسد و اعتقاد خود را از دست داده است

ضعف فرهنگی :جامعه که اندیشمندانش نتوانند ارزش انسانی و باید و نباید هارا با توجه به محیط و شرایط توضیح دهند دلیلی بر نقص جانعه و افراد میشوند.
شرایط محیطی و محل زندگی یکی دیگر از مواردی است که افراد را به طرف فال و فالگیری می کشاند .در شهرهای پیشرفته تر و بزرگتر این موارد بیشتر به چشم‌ می آید.
و موارد بسیاری که دیگر که دلیل گرایش به فال و فالگیری میشود.در مواردی افراد برا درد و دل و شنیده شدن به این افراد مراجعه میکنن ولی شاید اگر مراکز مشاوره ای باشد افراد را راهنمایی کند این موارد پیش نیایید.
دعا و دعا نویسی : درست است بیشتر‌ما به دعا و توسل و اینگونه موارد اعتقاد داریم ولی شاید افرادی باشند به این موارد اعتقاد ندارند.دعا نویسی یکی دیگر از مواردی است که باید در جامعه ما به آن پرداخته شود
آیا هر‌کسی میتواند صلاحیت دعا نویسی داشته باشد.متاسفانه به علت فقر فکری در مواردی بعضی از‌

رمال ها به عنوان دعا نویس خود را معرفی  و سو استفاده از احساسات و اعتقاد مردم برای خود مال می اندوزن

آیا هر کسی صلاحیت استفاده و نوشتن دعا و ارائه به قرآن را دارد.در این‌شکی‌نیست‌که عده ای دعا نویس بر اساس احادیث و کتاب های مذهبی همچون قرآن‌ دعاها و راه حل هایی دارند ولی در بعضی‌مواقع گرفتن مبالغ زیاد و یا بی تاثیر بودن دعا و دعانویسی باعث بی اعتقادی میشود

خرافات زیادی در بین مردم بلخصوص بعضی خانوم ها رایج میباشد که باز یکی از موارد مورد توجه جامعه میباشد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید