16:50|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1397 - 13:30
کد خبر: 9816
باریش گزارش می‌دهد؛

سایه شوم اخراج در کارخانجات ارومیه‌ای با افزایش قیمت دلار/50 کارگر بر آمار بیکاری استان افزوده شد

افزایش بی رویه و بی سابقه قیمت دلار سبب شده است تا یک کارخانه ‌در ارومیه که به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول بود به دلیل عدم توانایی در خرید دلار حکم به تعلیق نیروهای خود از کار داده و درب‌های کارخانه را بسته است.
سایه شوم اخراج در کارخانجات ارومیه‌ای با افزایش قیمت دلار

سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ سال 1397 سازگاری خوبی با دولت و مردم ایران نداشته است، بطوریکه بازگشت تحریم‌ها و خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام و همچنین افزایش بی وقفه قیمت لوازم الکترونیکی، طلا و دلار دغدغه‌های بسیار زیادی را برای مردم و دولت ایران ایجاد کرده است.
یکی از مهم‌ترین این موارد افزایش بی رویه و دردناک قیمت دلار است که بر اساس آخرین شنیده‌ها قیمت این ارز حوالی 9 هزار تومان در نوسان بوده و بی وقفه بر قیمت آن افزوده می‌شود.
افزایش قیمت دلار پالس‌های منفی را برای بازار ایران داشته است و برخی از اصناف و شغل‌ها را دچار مشکل جدی کرده است. طبق گزارش خبرنگار باریش نیوز افزایش بی رویه و بی سابقه قیمت دلار سبب شده است تا یک کارخانه ‌در ارومیه که به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول بود به دلیل عدم توانایی در خرید دلار حکم به تعلیق نیروهای خود از کار داده و درب‌های کارخانه را بسته است.
این شرکت به دلیل آنکه لوازم پیش نیاز خود را از کشورهای خارجی وارد می‌کند و نمونه داخلی آن وجود ندارد از سر اجبار و طبق قانون می‌بایست از دلار برای خرید اقدام نماید ولی با توجه به اینکه قیمت دلار سر به فلک کشیده است شرکت مذکور از خرید لوازم مربوطه عاجر مانده و به ناچار اقدام به تعطیلی و تعلیق نیروهای شرکت کرده است.
50 نفر نیروی کار بیکار شده و بر آمار بیکاری افزوده شد، به همین راحتی! اما باید در نظر گرفت که مجموعا به 50 نفر ختم نمی‌شوند بلکه مجموعه خانواده کارگران و ارتباطات مستقیم و غیر مستقیم گروهی 250 نفری را تشکیل می دهند که از طریق این شرکت کسب درآمد و امرار معاش می کردند.
حال باید دولت مردان و مقامات عالی استانی و کشوری چاره ای بجویند تا از وقوع چنین اتفاقات ناگواری جلوگیری بعمل آید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید