10:28|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 - 12:01
کد خبر: 9570
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

۴۹۲ نفر زندانی غیرعمد نیازمند یاری مردم و ستاد دیه می باشند/هیچ نیت قومیتی در آزادسازی زندانیان وجود ندارد

خانواده ها در مهریه ها دقت کنند و عاقلانه تصمیم بگیرند و آن را بر اساس توان خود تعیین کنند و نیاز است تا در قبال بیمه خودرو که یکی از عوامل اساسی در زمینه وقوع جرایم غیرعمد است  دقت بیشتری اعمال شود.
۴۹۲ نفر زندانی غیرعمد نیازمند یاری مردم و ستاد دیه می باشند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ میرعلی اکبر بنی هاشم مدیرکل زندان های آذربایجان غربی و نایب رئیس ستاد مردمی دیه استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هدف اصلی ستاد دیه رسیدگی به جرائم غیرعمد از جمله مهریه است و یکی از فلسفه هایی که جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود این است که در این ماه دل مردم برای انجام کارهای خیر نرم تر می شود.

وی ادامه داد: سیستمی در جامعه نیاز بود تا یار و یاور افراد بی گناه زندانی باشد که در این راستا ستاد دیه در سال ۱۳۶۹ ایجاد شد‌و ۴۸۰۹ نفر زندانی در استان آذربایجان غربی طی ۱۵ سال گذشته توسط ستاد دیه آزاد شده اند.

بنی هاشم تصریح کرد: ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای آزادسازی ۳۰۱ نفر زندانی نیاز بود که فراهم شد و همچنین سال گذشته چندین جشن گلریزان برگزار شد که طی آن ۷۳۵ میلیون نقد جمع شد و ۳۰۰ میلیون تعهد شده بود که محقق نشد.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۹۲ نفر زندانی غیرعمد نیازمند یاری مردم و ستاد دیه می باشند که از‌ این میان ۴۶ نفر محکوم به مهریه می باشند.

این مقام مسئول افزود: بخش عمده ای از زندانیان ما از دهک های پایین جامعه می باشند‌که البته لازم به ذکر است در پرونده های ستاد دیه هر دو طرف مستحق کمک و یاری می باشند و این ستاد هر دو طرف‌‌را یاری می کند.

وی با تاکید بر نیاز مبرمی که جهت کمک به نیازمندان وجود دارد، اظهار داشت: خانواده ها در مهریه ها دقت کنند و عاقلانه تصمیم بگیرند و آن را بر اساس توان خود تعیین کنند و نیاز است تا در قبال بیمه خودرو که یکی از عوامل اساسی در زمینه وقوع جرایم غیرعمد است  دقت بیشتری اعمال شود و همچنین تقاضا داریم تا مردم کار و اقدامات خود را بیمه نمایند

نایب رئیس ستاد دیه استان خاطر نشان کرد: قصد برگزاری ۱۹ الی ۲۴ جشن گلریزان را در استان داریم.

وی در رابطه با برخی حواشی مطرح شده تاکید کرد: هیچ نیت قومیتی در آزادسازی زندانیان و برگزاری جشن گلریزان وجود ندارد، لذا باید به ستاد دیه به عنوان یک مکان مقدس نگاه شود چرا که کار این ستاد مددکاری است و هیچ نیت دیگری وجود ندارد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید