14:55|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397 - 11:30
کد خبر: 9447
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی:

برنامه ریزی در حوزه مدیریت ترافیک و کاهش حوادث رانندگی ضرورت دارد

با تحلیل داده های آماری علل اثرگذار در تصادفات قابل شناسایی بوده و باید سازمان ها و دستگاههای متولی در بخش ایمنی حمل ونقل و توسعه جاده ها نسبت به عملیاتی شدن برنامه های مبتنی بر تحلیل ها اهتمام جدی داشته باشند.
برنامه ریزی در حوزه مدیریت ترافیک و کاهش حوادث رانندگی ضرورت دارد

به گزارش باریش نیوز؛ تقی کهوریان در جلسه ویژه کمیسیون ایمنی راههای استان که به بررسی نتایج مطالعات اولیه آسیب شناسی حوادث رانندگی دراستان وتحیلی آسیب شناسی عوامل موثردرآن تشکیل یافته بود گفت:مطالعات دقیق عوامل موثر در وقوع حوادث رانندگی به تفکیک حوزه های مواصلاتی و نقطه ای بسیار مهم و ضروری است و باید با استفاده از شیوه های علمی آماری که از داده های به ثبت رسیده مطالعه و نتایج آن استخراج شود تا با تحلیلی درست نسبت به اقدامات ضروری جهت مقابله و کاهش تصادفات رانندگی در استان اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات باید براساس برنامه و نظام مند باشد افزود: با تحلیل داده های آماری علل اثرگذار در تصادفات قابل شناسایی بوده و باید سازمان ها و دستگاههای متولی در بخش ایمنی حمل ونقل و توسعه جاده ها نسبت به عملیاتی شدن برنامه های مبتنی بر تحلیل ها اهتمام جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار با بیان اینکه مجموعه مدیران ارشد استانی در کمیسیون مدیریت ایمنی راهها بر اولویت بندی طرح ها و پیشرفت برنامه های حوزه حمل ونقل در استان نظارت و اهتمام جدی دارند افزود:براساس تفاهمی که میان مقام عالی استان با ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده منابع اعتباری مورد نیاز برای ساماندهی و حذف نقاط حادثه خیز استان بصورت 50 درصد از منابع ملی و 50 درصد نیز از اعتبارات استان تامین می شود و این اقدامات تنها بخشی از اقدامات برنامه ای خواهد بود که تدوین می شود.

تقی کهوریان افزود:برهمین اساس با دستور استاندار محترم بخشی از این اعتبارات مورد نیاز برای حذف 44 نقطه پرحادثه اجرای پروژه های مربوطه تا پایان سال مالی 96 از محل اعتبارات استانی تامین و مابقی اعتبار مورد نیاز نیز در بودجه عمرانی استان در سال 97 پیش بینی می شود.

در ادامه این جلسه مدير اداره ايمني و ترافيک اداره کل حمل و نقل و پايانه‌هاي آذربايجان غربي در گزارشی از آسیب شناسی تصادفات جاده ای استان با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی نیازمند تمرکزدر برنامه و راهبری جامع اقدامات است گفت:براساس مطالعات انجام شده بر روی داده های آماری از حوادث رانندگی دراستان، فراوانی بیشترعوامل انسانی از جمله عدم توجه به قوانین و سهل انگاری رانندگان ویا عدم درک صحیح از ریسک تصمیمات درحین رانندگی را نشان می دهد که بیانگر ضرورت چاره اندیشی وبرنامه ریزی  در این حوزه است.

فروغ فاریابی افزود: سقوط و واژگونی به همراه خروج از جاده با 37 درصد از مجموع کل حوادث رانندگی استان سهم قابل توجهی را درتمامی محورهای استان به خود اختصاص داده که در بررسی علل وقوع آن خطای انسانی سهم عمده ای را داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخورد با عابر پیاده با 9 درصد ازعوامل حادثه ساز در استان را شامل می شود افزود: این حادثه در محورهای ارومیه – تبریز، ارومیه – مهاباد، ارومیه – خوی بعداز واژگونی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدير اداره ايمني و ترافيک اداره کل حمل و نقل و پايانه‌هاي آذربايجان غربي با اشاره به آمار متوفیان حوادث رانندگی استان در سال 96 نیز گفت: در حوزه برون شهری و روستایی آمار متوسط کشوری 3/2 درصد رشد داشته است که آذربایجان غربی با کاهش 1/4 درصد رتبه دهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید