15:53|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397 - 14:35
کد خبر: 9407
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

اعتیاد والدین اصلی‌ترین عامل وجود کودکان کار و متکدی است

اگر کودکان کار یا متکدی دارای والدین نباشند توسط بهزیستی نگه داری می شوند و در صورت اینکه کودکان توسط والدین خود مجبور به تکدی گری می شوند توسط نهادهای قضایی تعهدهایی اخذ می شود که چنین اقدامی بار دیگر صورت نگیرد.
اعتیاد والدین اصلی‌ترین عامل وجود کودکان کار و متکدی است

سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: مرکزی وجود دارد که متکدیان جمع آوری شده توسط شهرداری ارومیه و نیروی انتظامی نگه داری می شوند و سپس با توجه به شرایط هر متکدی که به بخش سالمندان، معتاد و کودکان بی سرپرست تقسیم می شوند توسط بهزیستی استان در بخش های مربوطه نگه داری می شوند.

وی ادامه داد: اگر شرایط متکدی شامل موارد ذکر شده نباشد تکلیف وی بر عهده بهزیستی نخواهد بود. بهزیستی به همراه شهرداری، نیروی انتظامی و دادگستری به صورت تیمی فعالیت می کند و متکدیان را جمع آوری می کنند.

فریور در پاسخ به نگه داری کودکان کار در بهزیستی گفت: اگر کودکان کار یا متکدی دارای والدین نباشند توسط بهزیستی نگه داری می شوند و در صورت اینکه کودکان توسط والدین خود مجبور به تکدی گری می شوند توسط نهادهای قضایی تعهدهایی اخذ می شود که چنین اقدامی بار دیگر صورت نگیرد که در صورت وجود سابقه بهزیستی سرپرستی کودکان را بر عهده می گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اکثرا والدین کودکان کار معتاد می باشند و فرزندان خود را مجبور به تکدی گری می کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید