14:40|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 - 02:51
کد خبر: 9276
یادداشت:

دغدغه ای که گریبانگیر مادران شاغل است/ نگهداری فرزند یا حفظ شغل موضوع این است

امروزه و با وضعیت بد اقتصادی و سخت گذشتن زندگی، زنانی هم هستند که برای تامین معاش زندگشیان پا به پای همسران خود در اجتماع فعالیت می کنند تا بتوانند با مزایای اندکی که بدست می آورند کمک خرج خانه و کاشانه خود باشند زنانی که در خانه مادر و همسری مهربان و دلسوز و در محل کار کارمندی نمونه هستند.
نگهداری فرزند یا حفظ شغل موضوع این است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه اگر کمی به جامعه نگاه ی کنیم متوجه خواهیم شد که شاید از نصف بیشتر جامعه شاغلین کشور را زنان و بانوان تشکیل می هند زنانی که دغدغه شان شاید دوبرابر مردان باشد.

زنانی که برای حضور در محل کار خود دست به دامن مهدکودک ها برای نگهداری فرزندانشان شده اند زنانی که همواره برای تحویل گرفتن فرزندشان از مهدکودک ها دیر می رسند و بعد از تحویل دلبندشان از مهدکودک با جانی خسته راه خانه را طی می کنند تا به امورات خانه رسیدگی کنند و این چرخه همواره در تمام سال در حال تکرار شدن است.

حال نکته قابل توجه این است زنانی که شاغل هستند علاوه بر اینکه در حرفه خود مشغولند و همه ساله عنوان کارمند نمونه را از آن خود می کنند و بسیاری از همنوعانشان را دچار شگفتی باید در محیط خانه هم این چنین باشند تا نگویند که این زن نمونه است ؟ چرا ما هیچ نمونه بودنی از او در زندگی شخصی خودش بغیر از زندگی اجتماعیش نمی بینیم؟

به همین منظور توصیه می کنیم بانوان و زنانی که می خواهند در فضای بیرون از خانه و در محیطی اجتماعی شاغل باشند از قبول کردن موقعیت های خیلی سخت خودداری کنند چرا که ممکن است در دراز مدت به زندگی خودشان لطمه بزنند.

در این میان بسیاری از زنان نیز هستند که در هر دو محیط اجتماعی و زندگی شخصی موفق عمل کرده اند و توانسته اند توازنی را  در میان فعالیت های اجتماعی و زندگی شخصی خودشان بوجود آورند این چنین زنانی بهترین الگو برای همنوعانشان هستند .

در آخر مردان نیز می توانند با درک صحیح از این وضعیت و در نظر گرفتن فداکاری هایی که زنانشان در این شرایط نابسامان اقتصادی برای بهتر شدن زندگی انجام می دهند آنان را برای ساختن یک دنیای عاشقانه و رسیدن به اهداف مدنظر راهنمایی کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید