18:25|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1397 - 23:08
کد خبر: 9195
فرماندار ارومیه در گفت و گو با باریش:

اطلس جامع برای سکونت گاه های غیررسمی ارومیه تهیه می شود

برخی از سکونت گاههای غیر رسمی در داخل حریم شهر و برخی خارج از آن قرار دارند؛ فرمانداری ارومیه در حال حاضر مقدمات تهیه اطلس جامع سکونت گاههای غیر رسمی را در دستور کار قرار داده است.
 اطلس جامع برای سکونت گاه های غیررسمی ارومیه تهیه می شود

عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: برخی از سکونت گاههای غیر رسمی در داخل حریم شهر و برخی خارج از آن قرار دارند؛ فرمانداری ارومیه در حال حاضر مقدمات تهیه اطلس جامع سکونت گاههای غیر رسمی را در دستور کار قرار داده است.

فرماندار ارومیه افزود: اطلس تهیه شده جامع و شامل تاریخچه، وجه تسمیه، وسعت،جمعیت، میزان برخورداری و عدم برخورداری از خدمات شهری و خدمات قابل ارائه در سالهای آتی و میزان اعتبارات لازم برای مداخلات فوری و میان مدت و بلند مدت را در دست تهیه دارد تا بدانیم واقعا چه کاری برای این محلات انجام شده است و چه کاری اولویت دارد تا انجام شود.

وی با اشاره به احصای مناطق روستایی خاطر نشان کرد: موضوع مهم دیگر احصای مناطق روستایی است که در معرض واقع شدن در حریم شهر و تبدیل شدن به سکونتگاه غیر رسمی هستند.

حسن خانی اظهار کرد: روستاهایی که بعضا از افراد بومی خالی بوده و موجبات مهاجرت افراد غیر بومی که به دلایل مختلفی از قبیل نزدیکی به شهر و عدم وسع مالی برای خرید منزل در شهر و یا سکونتگاه موقت در مراجعه به ارومیه برای امورات بیمارستانی یا درمانی، آموزشی و تحصیلی استفاده می شود.

فرماندار ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد این روستاها در شهرستان ارومیه بااحتساب بخشهای پنج گانه به 47 رسیده است و اگر با این سرعت شهر در حال گسترش باشد در سال آینده چند روستای دیگر نیز به این لیست اضافه خواهند شد مشکلات و مسائل موجود این مناطق نیز احصا شده است تا از تشکیل مناطق قطبی برای شهر ارومیه جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید