17:27|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1397 - 00:56
کد خبر: 9155
فرماندار ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

کلانشهر ارومیه با معضل مهاجرپذیری روبه رو است/تمام تلاش ها بر توانمندسازی محلات غیر رسمی است

برخلاف دیگر شهرهای کشور که مهاجر پذیر و هم مهاجر فرست است درصد  مهاجر پذیری ارومیه بسیار بالاست. ارومیه به دلایل زیادی از جمله نزدیکی به مرز و تمدن و تاریخ غنی و مناطق مستعد کشاورزی و نعمات طبیعی منحصر به فرد مورد توجه برای مهاجرت بوده است.
کلانشهر ارومیه با معضل مهاجرپذیری روبه رو است/تمام تلاش ها بر توانمندسازی محلات غیر رسمی است

عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: بررسی و شناسایی و تهیه لیست سکونت گاه های غیر رسمی از سال 90 توسط فرمانداری با مشارکت ادارات و سازمانها و نهادهای مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است.

فرماندار ارومیه با تاکید بر اینکه ارومیه شهر مهاجرپذیری است اظهار کرد: برخلاف دیگر شهرهای کشور که مهاجر پذیر و هم مهاجر فرست است درصد  مهاجر پذیری ارومیه بسیار بالاست. ارومیه به دلایل زیادی از جمله نزدیکی به مرز و تمدن و تاریخ غنی و مناطق مستعد کشاورزی و نعمات طبیعی منحصر به فرد مورد توجه برای مهاجرت بوده است.

حسن خانی افزود: از سال 1390، 31 محله و منطقه به عنوان سکونتگاه غیر رسمی در ارومیه شناسایی شده که در این مناطق نزدیک به 20 هزار نفر سکونت دارند که از اغلب شهرهای استان جمعیت و وسعت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش ها بر توانمندسازی محلات  غیر رسمی است تصریح کرد: با خروج چند محله از این لیست تعداد در حال حاضر 26 محله است.

حسن خانی گفت: تمام همت فرمانداری بر این است که از افزایش تعداد اینگونه محلات جلوگیری شود؛ تاخیر در تصویب و اجرای برخی برنامه های مرتبط همانند طرح تفضیلی و نهایی کردن آن باعث افزایش ساخت و ساز و زایش محلات غیر رسمی جدید شده است اما عمده معضل همانگونه ذکر شد رشد مهاجر پذیری ارومیه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها اقدام به صورت سیاست محله محوری است ادامه داد: اگر اقدام برای همه محلات باشد این موضوع عملا غیر ممکن خواهد بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید