14:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1397 - 23:59
کد خبر: 9137
باریش گزارش می دهد:

موج دوم طوفان شروع شد/ مردم از تردد های غیر ضروری پرهیز کنند

شنبه 4 فروردین ماه 97 ارومیه را طوفانی شدید در برگرفت که خسارات زیادی را هم به بار آورد و اما امروز بعد از 5 روز موج دوم آن طوفان شهرستان ارومیه را در برگرفته است.
مردم از تردد های غیر ضروری پرهیز کنند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه چند روزی است که با طوفانی که از ابتدای هفته جاری شروع شده و امروز نیز موج دومش به استان نفوذ کرده است دست و پنجه نرم می کند این طوفان خسارات زیادی را هم به بار آورده از همین رو برای اینکه خسارت های احتمالی طوفان حداقل برای مردم کمتر شود مسئولین امر طی پیام هایی مردم را از تردد های غیر ضروری در سطح شهر منع می کنند .

از همین رو  خبرنگار باریش نیوز بار دیگر با شروع موج دوم طوفان مصاحبه هایی را با مسئولین مرتبط انجام داده که مشروح مصاحبه ها به دشرح زیر است:

* احتمال سقوط درخت، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و احتمال ریزش دیوار/مردم از رفت و آمد های غیر ضروری خودداری کنند

ابراهیم شاد قوشچی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار باریش نیوز گفت: سازمان آتش نشانی ارومیه آمادگی کامل در مقابل طوفان و مسائل دیگر را داشته و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نمی باشد، مردم در این دو روز پنج شنبه و جمعه نهایت خودداری را انجام داده و از خود محافظت کنند.

وی در ادامه افزود: از مردم خواهشمندیم از رفت و آمد های غیر ضروری خودداری کنند، احتمال سقوط درخت، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و احتمال ریزش دیوار وجود دارد، توصیه می شود به هیچ عنوان زیر درختان و دیوار های نامستحکم قرار نگیرند و وسایل نقلیه خود رادر زیر آن ها پارک نفرمایند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تصریح کرد: همچنین توصیه می شود به دلیل احتمال سقوط از رفتن به پشت بام خودداری کنند، تمام وسایل و لوازمی که ممکن از جا کنده شود و مشکلی ایجاد کند را در جای خود محکم و ثابت کنند، از عوامل خطرزا دوری کرده و از روشن کردن آتش خودداری کنند.

*آمادگی کامل شرکت برق برای مقابله با تندباد امروز/سامانه ۱۲۱ پاسخگو مردم می‌باشد
 اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در این خصوص گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، در سطح استان وزش باد پیش‌بینی شده و احتمال می‌رود سرعت وزش باد گاها تا ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز افزایش یابد، بنابراین امکان وارد شدن صدمه به شبکه توزیع برق وجود دارد.
وی اشاره کرد: اکیپ‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همانند طوفان قبلی با تمام توان و نیروی خود حتی در ایام تعطیل و نوروز نیز آماده ارائه خدمات و رفع قطعی‌های برق می‌باشند.
حسن‌بکلو بیان کرد: در صورت بروز هرگونه قطعی و اتصال در شبکه توزیع برق، هم‌استانی‌های محترم می‌توانند علاوه بر تماس با سامانه ۱۲۱ ، گزارشات خود را به ادمین‌های کانال تلگرامی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، اطلاع دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید