14:00|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 فروردین 1397 - 00:24
کد خبر: 9122
معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

ارومیه هم اکنون آلوده ترین کلانشهر کشور است

براساس شاخص كيفي هواي كلانشهرها و مراكز استانها در 24 ساعت گذشته منتهي به "ساعت 11 صبح" مورخ 97/01/08 ارومیه با میزان ۱۶۱(ناسالم) و آلوده ترین کلانشهر کشور محسوب می شود.
اکنون ارومیه آلوده ترین کلانشهر کشور است

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: براساس شاخص كيفي هواي كلانشهرها و مراكز استانها در 24 ساعت گذشته منتهي به "ساعت 11 صبح" مورخ 97/01/08            
ارومیه با میزان ۱۶۱(ناسالم) و آلوده ترین کلانشهر کشور محسوب می شود.

 نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص نکات ایمنی در زمان بروز پدیده گرد و غبار  گفت: به غیر از موارد ضروری از منزل یا اماکن سرپوشیده خارج نشوید، اگر مجبور به فعالیت در خارج از منزل هستید، زمان آن را کاهش دهید.

وی در توصیه به گروه های حساس جامعه نیز اظهار کرد: کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی و تنفسی نباید از منزل خارج شوند؛ اگر آسم یا نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، خس خس یا درد قفسه سینه دارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

وی ادامه داد: در منازل درب و پنجره ها را ببندید و از تهویه مطبوع استفاده کنید، از ورزش در هوای آزاد اجتناب کنید.

موسوی خاطر نشان کرد: به کارکنان ادارات، ارگان‌ها و سازمان ها،کاهش تردد در محیط های باز ، کاهش ماموریت های غیر ضروری و ماندن در محیط های سربسته توصیه شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی تمام افراد جامعه را به نوشیدن شیر و مایعات بیشتری توصیه کرده و گفت: 
به دلیل کاهش میدان دید، در زمان رانندگی، چراغ‌ها را روشن کرده و آهسته برانید؛ رانندگان وسایل نقلیه به خصوص موتورسواران به دلیل کاهش محسوس میزان دید، ایمنی را رعایت کنند،سیستم تهویه مطبوع اتومبیل خود را در حالت چرخش مجدد هوا قرار دهید تا گرد و غبار ورودی به اتومبیل کاهش یابد.

موسوی در پایان تاکید کرد: برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی از پوشش مناسب استفاده کنید؛مواد غذایی را قبل از نگهداری در یخچال، از ذرات گرد و غبار پاک کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید