03:12|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1397 - 23:48
کد خبر: 9118
مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

شدت تند باد پنج شنبه 50 کیلومتر بر ساعت و همراه با گرد و غبار است

شدت طوفان پنج شنبه و جمعه 9 فروردین ماه کمتر از تند باد شنبه پیش بینی شده است، با توجه به اینکه هوا طی دو روز اخیر آلوده خواهد بود لذا سالمندان، کودکان و بیماران قلبی از تردد اجتناب کنند.
شدت تند باد پنج شنبه 50 کیلومتر بر ساعت و همراه با گرد و غبار

امیرعباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: تند باد یک حادثه طبیعی است که مهم ترین کاری که می توان برای پیشگیری و حداقل رساندن خسارت کرد امر توصیه به مردم و رعایت نکات ایمنی است.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی در ادامه افزود: هم استانی ها به طور جد از ترددهای غیر ضروری در خیابان ها و محلات خودداری کنند، کنار درختان به هیچ عنوان توقف نکنند، از ایستادن کنار داربست های فلزی نیز اجتناب شود؛ از رفتن به پشت بام و ارتفاع خودداری شود زیرا شدت طوفان در ارتفاعات بیشتر است.

وی اظهار کرد: اتومبیل ها به هیچ وجه مکان امنی هنگام طوفان نیستند لذا در صورت مشاهده تکان خوردن اتومبیل شیشه ها را کمی پایین آورده تا فشار داخل ماشین متعادل شود هم چنین اتومبیل خود را زیر کابل فشار قوی پارک نکنند.

جعفری با اشاره به اینکه شدت طوفان پنج شنبه و جمعه 9 و 10 فروردین ماه کمتر از تند باد شنبه است گفت: طوفان پنج شنبه و جمعه با شدت 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و غبار پیش بینی شده است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هوا طی دو روز اخیر آلوده خواهد بود لذا سالمندان، کودکان و بیماران قلبی از تردد اجتناب کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید