08:43|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1397 - 23:06
کد خبر: 9117
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت و گو با باریش:

برخی از حفاظ های باغ وحش ارومیه استاندارد نیستند

این باغ وحش خصوصی بوده و یک سرمایه گذار است که برای احداث مجوز گرفته، ولی برای بهره برداری مجوز داده نشده، به جهت این که بعضی از قفس ها و سیستم استانداردی که مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست است را دارا نیست.
 برخی از حفاظ های باغ وحش ارومیه استاندارد نیستند

پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: تمامی حیوانات فراری از باغ وحش که به دلیل طوفان چند روز پیش از باغ وحش گریخته بودند، پیدا شدند البته به جز یکی از گرگ ها که هنوزپیدا نشده و محیط بانان در حال گشت زنی برای پیدا کردن آن می باشند.

وی ادامه داد: مسئول باغ وحش در حال تلاش برای تعمیر حفاظ های تخریب شده باغ وحش است و در حال حاضر قفس های تخریب شده خالی هستند، حیوانات خطرناک مانند شیر، خرس و میمون ها و غیره حفاظ های بدی نداشته و از نظر امنیتی مشکلی ندارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: این باغ وحش خصوصی بوده و یک سرمایه گذار بوده و برای احداث مجوز گرفته، ولی برای بهره برداری مجوز داده نشده، به جهت این که بعضی از قفس ها و سیستم استانداردی که مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست است را دارا نیست.

پرویز آراسته بیان کرد: امید براین است که مسئول این باغ وحش برای استاندارد سازی برخی از این قفس های غیر استاندارد اقدام نموده و هرچه سریع تر استاندارد سازی انجام دهد، این استاندارد سازی نیازمند کمک می باشد زیرا یک باغ وحش خصوصی است، سازمان محیط زیست نیز تا حد توان در این راستا به این باغ وحش کمک می نماید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید