07:09|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 فروردین 1397 - 19:42
کد خبر: 9064
یادداشت:

قدم های بهار از شماره افتاد و به مقصد رسید

با رخت بستن سرما، طبیعت هم جانی دیگر گرفت. زمین آغوش گرمش را برای میزبانی از نوروز گرمتر و گشوده کرد.
قدم های بهار از شماره افتاد و به مقصد رسید

سرویس فرهنگی باریش نیوز؛بار دیگر بهار رسید و عطر گلهای بهاری تمام شهر را عطر آگین کرد و ایرانیان همانند سالیان پیش به استقبال این جشن باستانی می روند.
با رخت بستن سرما، طبیعت هم جانی دیگر گرفت. زمین آغوش گرمش را برای میزبانی از نوروز گرمتر و گشوده کرد.
گویی با نو شدن سال همه چیز روی زمین هم نو و تازه می شوند. با خانه تکانی خانه ها و زدودن آلودگی ها کدورت ها از قلب هایمان رخت برمی بندد و چه خوب است همانگونه که لباس ها و خانه هایمان نو می شود قلب هایمان نیز کدورت ها و غم ها را دور بریزد و نو شود.
بهار که می آید شور و هیجان و طراوت  تازگی را با خود می آورد.در این میان توجه به سنت های باستانی گویی با نوروز و مردمان ایران عجین شده اند رسومی که اجرای هر کدام دربردارنده معنا و مفهومی منحصر به خود است.
قبل از فرارسیدن نوروز مردمان ایران این سرزمین کهن به خانه تکانی، خریدهای نوروزی، کاشتن سبزه، پنج شنبه آخر سال، سمنو پزون و آماده سازی وسایل هفت سین می پردازند و با رسیدن نوروز رسوم زیبای دید و بازدید های نوروزی، تزئین اماکن شهری رنگ و بوی دیگر به شهر و خانه های ایرانیان می دهد.
دید و بازدیدی که در آن صله رحم نهادینه شده است و سبب نزدیک شدن قلب های مردم می شود.
البته در گذشته رسومی همانند: به راه افتادن دسته آتش افروز، روشن شدن چراغ های شب عید وجود داشته است.

چه زیباست این رسوم زیبا را همانند نیاکانمان گرامی بداریم و ما نیز همانند گذشتگان این رسوم را برای آیندگان به ارث بگذاریم.

نوروز این عید باستانی بار دیگر مهمان خانه هایمان است و ما همانند نو شدن سال و آمدن شکوفایی بهار در کنار رسوم ایرانی آرزوهای خوب را برای تمام مردم این دیار آرزومندیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید