07:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 - 23:31
کد خبر: 9009
امام جمعه مهاباد در گفت و گو با باریش:

ثروتمندان در خصوص کمک به فقرا به وظیفه خود عمل نمی کنند

خداوند در اموال ثروتمندان حقوقی را برای فقرا و محرومان مشخص نموده است، برای کسانی که سائل است و سوال میپرسد و برای کسانی که رو ندارند تا درخواست کنند و بخواهند.
ثروتمندان در خصوص کمک به فقرا به وظیفه خود عمل نمی کنند

ماموستا ملا قادر سهرابی امام جمعه مهاباد در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: متاسفانه ثروتمندان در خصوص کمک کردن به فقرا نه از نظر دینی و نه از نظر ذاتی به وظیفه خود عمل نمی کنند.
وی در ادامه افزود: در اموال ثروتمندان حقوقی را برای فقرا و محرومان مشخص نموده است، برای کسانی که سائل است و سوال میپرسد و برای کسانی که رو ندارند تا درخواست کنند و بخواهند، وظیفه ی ثروتمندان است که به داد فقرا برسند و فکر نکنند مالی که خدا به آن ها داده فقط مال خودشان است.
امام جمعه مهاباد بیان کرد: مردم باید بدانند هر کمکی که به فقرا می کنند و در راه خدا آن را می بخشند، خداوند سریعا جای آن را پر کرده و به آن می افزاید.
ماموستا ملا قادر سهرابی در ادامه در خصوص ترویج فرهنگ غنی اسلامی تصریح کرد: صله ی رحم در دین ما واجب بوده و باید به فقرا و بیماران کمک کرد و به آن ها دلداری داد، وظیفه انسان در قبال خویشاوندان صله رحم انجام دادن و دید و بازدید و احوال آن ها را پرسیدن است.
وی افزود: در ایام نوروز می توان حجاب را تبلیغ نموده و نه تنها در این ایام بلکه در همه ی ساعات و روزها می توان حجاب و عفاف را تبلیغ نمود، این یک واجب حکومتی نیست و یک واجب الهی و دینی است که باید آن را بپذیریم، البته نباید تصور شود که حجاب اجباری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید