22:27|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 - 01:37
کد خبر: 8999
باریش گزارش می‌دهد:

بازار ارومیه در تسخیر جنس‌های خارجی/ قیمت کالا تأثیر زیادی در خرید مردم دارد

مردم ارومیه در این ایام پایانی سال در خریدهای خود به قیمت کالا توجه بیشتری دارند چرا که درآمد و وضعیت معیشت مردم در این روزهای پایانی سال تعریف چندانی ندارد و مجبور به خرید کالاهای ارزان هستند
تأثیر فراوان قیمت کالا در خرید مردم

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گرم شدن بازار عید در ایام پایانی سال شاهد فزایش حضور مردم در خیابان‌ها و بازارهای سطح شهر ارومیه به منظور خرید لباس‌های نو، آجیل، شیرینی و میوه هستیم.

مردم در این ایام پایانی سال پول بسیاری را از جیب خود برای خریدهایشان خرج می‌کنند و لباس‌های نو می‌خرند اما متأسفانه بیشتر این پول‌ها به جنس‌های خارجی داده و می‌شود و جنس ایرانی دست فروشنده می‌ماند و خریداری ندارد.

افزایش وجود جنس‌های چینی در بازار ارومیه یکی از عوامل تأثیر گذار در فقدان خرید جنس ایرانی است چرا که مردم ارومیه در زمان خرید اکثراً با جنس‌های خارجی از جمله چینی مواجه می‌شوند که شاید تعدد جنس‌های خارجی در بازار ارومیه را بتوان به مرزی بودن این شهر ربط داد ولی باید جنس ایرانی نیز در بازار این شهرستان حرفی برای گفتن داشته باشد.

برای آنکه جنس ایرانی نیز در بازار ارومیه نفسی بین جنس‌های خارجی موجود بکشد و مردم از آن‌ها خریداری کنند باید وارد بازار رقابتی شده و علاوه بر افزایش تعداد تولید از طرفی هم کیفیت را بالا  برده و قیمت را نیز پایین بیاورد تا در نهایت نظر خریدار برای خرید جنس ایرانی جذب شود و جنس ایرانی حرفی برای گفتن در بازار داشته باشد.

البته خرید مردم به درآمد آن‌ها نیز بستگی دارد و هر چه درآمد مردم افزایش یابد تمایل آنان نیز برای خرید کالا افزایش می‌یابد و جنس‌های بهتری را با توجه کمتر به قیمت آن‌ها خریداری می‌کند ولی اگر درآمد افراد کم و محدود باشد، مشتری توجه بیشتری به قیمت کالا دارد چرا که مجبور است درآمد خود را مدیریت کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید