12:03|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1396 - 22:54
کد خبر: 8812
رئیس اداره کمیته امداد ماکو در گفتگو با خبرنگار باریش در ماکو مطرح کرد؛

رشد 90 درصدی وام های اشتغال زایی در ماکو نسبت به مدت مشابه پارسال

در بحث اشتغال تعداد 186 فقره وام اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 517 میلیون تومان اعطا شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 90درصدی این وام ها در زمینه های مختلف دامپروری، کشاورزی، صنفی صنعتی و قالیبافی می باشیم.
رشد 90 درصدی وام های اشتغال زایی در ماکو نسبت به مدت مشابه پارسال

محمد محمد نژاد رئیس اداره کمیته امداد ماکو در گفتگو با خبرنگار باریش در ماکو گفت : در بحث اشتغال  تعداد 186 فقره وام اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 517 میلیون تومان اعطا شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 90درصدی این وام ها در زمینه های مختلف دامپروری، کشاورزی، صنفی صنعتی و قالیبافی می باشیم.

وی افزود : با تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت که مخصوص کمیته امداد می باشد و از محل این صندوق 558 میلیون تومان وام های کار گشایی در جهت رفع مشکلات عمرانی، جهیزیه، مشکلات درمانی و سایر مشکلات مدد جویان پرداخت شده است که در کل می توان گفت  بالغ بر 4 میلیارد تومان بصورت وام های قرض الحسنه و اشتغال زایی طی 11 ماهه سال 96 به مددجویان این شهرستان اعطا شده است که این تسهیلات، قرض الحسنه کامل با باز پرداخت 5 ساله بوده  که توسط  صندوق امداد ولایت و بانک های عامل  با کارمزد 4 درصد در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.

وی در خصوص اقدامات حمایتی این نهاد افزود : در بخش تامین مسکن مددجویان ، امسال با خرید و احداث 15 باب منزل مسکونی با اعتبار 435 میلیون تومان بصورت بلاعوض و تحویل آن به مددجویان واجد شرایط این نهاد و همچنین خرید و تهیه جهیزیه 65 زوج جوان با اعتبار 150 میلیون تومان از  اقدامات حمایتی کمیته امدادامام خمینی شهرستان ماکو می باشد.

وی افزود : از مهمترین اهداف این نهاد تلاش در جهت خروج مددجویان از چرخه حمایت کامل این نهاد با استفاده از طرحهای حمایتی و توامند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد می باشد، که در این راستا امسال 129 خانواده از چرخه حمایت این نهاد خارج شده اند.

وی خاطر نشان کرد: درصد تعداد مددجویان کمیته امداد شهرستان ماکو نسبت به کل جمعیت شهرستان 4 درصد می باشد که این رقم پایین تر از متوسط کشوری با نرخ 6 درصد می باشد، همچنین در مقایسه با شهرستان های مجاور دارای شاخص مناسبی می باشیم که تمام تلاش ها نیز در جهت کاهش هرچه بیشتر این آمار با استفاده از توانمند سازی خانوارهای تحت پوشش می باشد.

محمد نژاد در پایان افزود : میزان مشارکت های مردمی در 11 ماهه نخست سال 96 ( شامل صدقات، زکات، اکرام ایتام و ..) در این شهرستان  مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان می باشد که در مقایسه با سال گذشته دارای 15 درصد رشد می باشد، وی همچنین میزان  مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ماکو را در سال 96، 4 میلیارد و 158 میلیون دانست که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با مبلغ 1 میلیارد و 290 با افزایش 4 برابری مواجه بوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید