09:37|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 12 دی 1396 - 21:49
کد خبر: 8064

حوادث تلخ رخ داده با وجود جریحه دار کردن احساسات مسئولین و مردم سریع فراموش می‌شود

حادثه تلخ قطار تبریز به مشهد و حوادثی از این قبیل، احساسات مردم ایران را بسیار جریحه دار کرد اما بعد از مدت بسیار کوتاهی رو به  فراموشی و مغفولیت مسئولین رفت و در ادامه تدبیری برای جلوگیری از این حوادث صورت نپذیرفت.

حوادث تلخ رخ داده با وجود جریحه دار کردن احساسات مسئولین و مردم سریع فراموش می‌شود

رئیس آتش نشانی استان آذربایجان غربی ابراهیم شاد قوشچی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص ضعف تجهیزات این ارگان گفت: با حادثه تلخ پلاسکو متوجه یک موضوع بزرگ و تلخ شدیم که تجهیزات آتش‌نشانی تهران با در اختیار گرفتن تمامی تجهیزات آتش نشانی های استان بسیار ضعیف بود و علی رغم اینکه تهران پایتخت کشور و بیشترین تجهیزات موجود است با این حال شاهد گودبرداری و انجام عملیات به مدت زمان بسیاری بودیم.
وی در ادامه افزود: در طی این سالها حوادث اتفاقات تلخ و ناخوشایند به وجود آمده که هر از چند گاهی نظاره گر آن بودیم که باعث تلنگری در قالب احساسات و بهت مسئولان شد ولی متاسفانه بعد از مدتی کاملا به دست فراموشی سپرده شد که باعث فرسودگی و مظلوم واقع شدن آتش نشانان و جایگاه آنها شد.  
شاد قوشچی در ادامه متذکر شد: حادثه تلخ قطار تبریز به مشهد و حوادثی از این قبیل، احساسات مردم ایران را بسیار جریحه دار کرد اما بعد از مدت بسیار کوتاهی رو به  فراموشی و مغفولیت مسئولین رفت و در ادامه تدبیری برای جلوگیری از این حوادث صورت نپذیرفت.
وی در رابطه با بی توجهی و عزم مسئولین در تدبیر ضعف ها خاطرنشان کرد: معضل ماشین های بنزین بر و تانکرهای حمل سوخت که هر از گاهی باعث حادثه می شوند از سوی شرکت نفت مورد بی‌توجهی و بی‌تفاوتی قرار گرفته و هیچ اقدامی در راستای آن انجام نشده است چراکه در آینده بازهم شاهد این اتفاقات ناگوار خواهیم بود.
شاد قوشچی مدیریت و تلاش آتش نشان ها را مساله مهم خواند و گفت: با در نظر گرفتن کمبود تجهیزات آتش نشانی های ارومیه سعی بر این است که با مدیریت و از جان گذشتگی کارکنان بتوانیم شهر و حوادث را مدیریت کنیم.
وی درباره نیازتجهیزات آتش نشانی توضیح داد: برای تکمیل تجهیزات اعتبارات بسیار زیادی تخمین زده شده که ارومیه نیازمند 15 ایستگاه آتش نشانی همراه با ماشین و تجهیزات زیاد بعلاوه اعتبارات کافی نیازمند می‌باشم، به عنوان مثال لباس یک آتش نشانی مبلغی بالغ بر 7میلیون تومان، یک ست هیدرولیک برای ماشین ها 350 تا 400 میلیون تومان، نردبان آتشنشانی بالای 4 تا 5 میلیارد تومان، قیمت یک خودروی آتش نشانی معمولی بالای 400 میلیون تومان و بسیاری تجهیزات دیگر با هزینه بالا را یک ایستگاه آتش نشانی نیازمند هستیم. 
قوشچی در پایان سخنان خود با اشاره به گستردگی بافت های فرسوده و تدابیر لازم گفت: در ارومیه 417 هکتار بافت فرسوده با معبرهای کم در ارومیه وجود دارد که اگر زلزله ای به قدرت 3 یا 4 ریشتر بیشتر اتفاق بیافتد شاهد خرابی های بسیاری خواهیم بود که در راستای تدابیر لازم جهت مقابله با تخریب ها و ضررهای گسترده پیگیر نقشه ها، راه ها همراه با تدابیر شهرداری می‌باشم و این مساله محدود به استان ما نمی‌باشد بلکه این معضل گریبان گیر تمام کشور ایران شده است ولی با این حال تنها و بهترین چاره آموزش مردم به صورت اصولی می‌باشد. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید