02:41|چهارشنبه, فروردین 29 ,1403
تاریخ انتشار: 12 دی 1396 - 20:23
کد خبر: 8060

کسب عنوان کانون برتر کشور توسط کانون جوانان جمعیت هلال استان/مشارکت اعضا در فعالیت ها رمز موفقیت هلال احمر آذربایجان غربی است

جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در صدد تشکیل کانون های چهار گانه داوطلبان جوان ناجیان شهرستان، شورای دبیران شهرستان، کانون مربیان شهرستان و گروه خبری است.

کسب عنوان کانون برتر کشور توسط کانون جوانان جمعیت هلال استان/مشارکت اعضا در فعالیت ها رمز موفقیت هلال احمر آذربایجان غربی است

حسن محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: تعداد 140 کانون دانشجویی در سال پیش وجود داشت که امسال به 320 کانون افزایش یافته است همچنین 37کانون دانشجویی نیز امسال به عدد 54 رسیده است و از سویی در سالجاری کانون روستایی در استان شکل گرفته است و تمامی این موارد نشان از رشد و توسعه کانون ها در سطح استان دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: در سالجاری نیز خوشبختانه حدود 40 درصد افزایش جذب در حوزه جوانان داشته ایم؛در حوزه داوطلبان از جذب بالا و بسیار مطلوبی برخوردار بوده ایم.

محمودی با اشاره به بحث امداد نیز افزود: در بحث امداد در مقایسه با سال قبل تعداد آموزش ها،تمرین ها و عملیات افزایش مطلوبی داشته است و جای بسی خرسندی برای استان دارد به خصوص در طی مدت های گذشته بحث سیل در آذربایجان غربی و زلزله کرمانشاه امداد گران را زبده و آماده کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کانون دانشجویان شورای مرکزی تشکیل  و شورای مرکزی جوانان استان در تصمیم گیری و تصمیم سازی به جمعیت هلال احمر استان کمک رسانی می کنند، هدف در این حوزه مشارکت جوانان در تصمیم گیریها و افزایش روحیه رهبری در این قشر می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل کانون های چهارگانه در استان گفت:آذربایجان غربی در صدد تشکیل کانون های چهار گانه داوطلبان جوان ناجیان شهرستان، شورای دبیران شهرستان، کانون مربیان شهرستان و گروه خبری است.

محمودی در خصوص کانون مربیان شهرستان ها نیز افزود: کانون مربیان شهرستان ماموریت های اصلی آن آموزش همگانی است، "طرح خادم "همان طرح خانواده آماده در برابر مخاطرات است که در این راستا مربیان به درب منازل مراجعه و آموزش های لازم  را به خانواده ها می دهند، در زمینه کانون مربیان شهرستانها نیز یک تعداد مربی در شهرستان به صورت بشر دوستانه فعالیت می کنند البته مبلغی نیز بدین مربیان پرداخت می شود که در حد ایاب و ذهاب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص مشارکت در تصمیم گیری ها توسط کانون مربیان شهرستانها گفت:با توجه به مشارکت مردمی این قشر تصمیم بر این شد که تصمیم گیری ها نیز برعهده خود مربیان سپرده شود.

محمودی با اشاره به شعار جمعیت هلال احمر استان که جوان محوری است تاکید کرد: لذا در این راستا تلاش شده جوانان را وارد عرصه تصمیم سازی نموده و مشارکت جوانان در هلال احمر استوار شود؛طرح خادم در قالب پکیج های آموزشی با مشارکت صداو سیما در حال آماده سازی است تا از یکسری مشکلات پیشگیری شود زیرا معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است از همین رو تمامی تلاش ها برا این محور بوده تا با افزایش میزان آموزش ها در راستای بهبود شرایط قدم برداریم،امسال 45هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر استان آموزش داده شده که رقم بسیار بالایی است.

وی رمز موفقیت و پیشرفت کنونی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی را مشارکت اعضا دانسته و بیان کرد: هلال احمر استان از نظر ساختاری و آماده سازی زیربنا اقدام و مشارکت و همفکری جوانان نیز بهره گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد:کانون های جوانان در کشور به عنوان کانون برتر برگزیده شده است،در حوزه امداد به عنوان تیم های برتر شناخته شده است داشت؛ در حوزه آموزش جمعیت هلال احمر دانشگاه علمی و کاربردی دارای رشد خوبی بوده است و نیز در صدد افزایش تعداد رشته ها و دانشجویان هستیم.

وی در خصوص حوزه خبری خاطر نشان کرد:حوزه خبری در حوزه های مختلف برای پوشش رویدادهای این خبر تشکیل شده است، از هر کانون یک نفر مسول اطلاع رسانی خبری برگزیده شده است و در مجموع این 4 نفر از هر  کانون فعالیتهای صورت گرفته را پوشش و با هماهنگی مسول زیر نظر روابط عمومی استان ثبت می شود و این سبب ایجاد تشکیلات خبری می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید